Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg ang bidragsregler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min på 14 skal flytte til pappaen sin på heltid.

Dvs hun skal være hos oss to helger i mnd, den ene fra torsdag-søndag samt spise middag her hver onsdag.

Jeg betaler bidrag til pappan. Han mener at jeg i tillegg skal dekke halvparten av utgiftene til skola hennes (hun går på en fri-skole som koster 900 kr pr mnd)

Jeg mener at dette skal dekkes av bidraget han får fra meg.

Hvordan er det med dere som er aleneforsørgere. Dekker den andre part halvparten av f.eks barnehageutgifter eller inngår det i bidraget?

I tillegg betaler jeg treningsutgiftene hennes hver mnd. Skal dette trekkes i fra?

Håper noen kan hjelpe:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Egentligt skal jo bidrage dekke slike ting, men tror far kan søke om underholdsbidrag og at da betaler du litt ekstra? er usikker på akkurat det.

her har vi ingen kontakt med barnefar og får minstebidrag da han lever på sosialen.

Men dere må jo bli enig, enten betaler dere halvparten selv, eller så får han betale det med skolen siden du tar og dekker treningsutgiftene. men hvorfor går hun på en skole som koster noe?

Skrevet

Hun hadde en del problemer da hun startet på ungdomsskola og ønsket selv å heller gå de to siste årene på en katolsk friskole her i byen.

Det er en liten skole med bedre oppfølging og et mer gjennomsiktig miljø.

Nå har hun jo bare noen mnd igjen før hun er ferdig uansett.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...