Gå til innhold

2 barn vs. 3 barn. Hva er best for barna??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har to gutter, men er så veldig i tvil på om vi skal ha flere. Jeg føler meg absolutt ikke ferdig med å få barn, og kunne i utgangspunktet tenkt meg 4. Men.... Er jo ganske slitsomt med 2 også...

Men hva er best for barna tro?? Å ha kun 1 søsken, eller ha flere søsken??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er vokst opp med 3 søsken (altså vi var 4 tilsammen) og synes det var kjempebra! Hadde alltid noen å leke med/være med selv når en av dem var på besøk hos andre venner e.l. Vi er en veldig sammensveiset søskenflokk, og er gode venner nå som voksne også. Har bare gode erfaringer med å være så mange, og ønsker meg minst 3 barn selv.

Min mann har kun et søsken. De har god kontakt, men de sier selv at det blir litt lite. Det er liksom bare de to... De savnet aldri flere da de var små, man tenker jo ikke over det på samme måte når man er barn. Men min mann ønsker seg 4 barn, han mener 2 er altfor lite.

Jeg tror barna tilpasser seg den familien de vokser opp i, om det er med 0 søsken eller 4 søsken. Det bør være opp til dere som foreldre hva dere ønsker og mener er det beste for deres familie :)

Skrevet

Jeg tror definitivt det er best med 3 barn. Ofte er det slik at de som får bare to, angrer seg senere på at de ikke fikk det tredje...

Dessuten har de med bare ett søsken oftere for å bli uvenner, de krangler mye mer enn de med to søsken. Nettopp fordi de konkurerer om å få mest oppmerksomhet med foreldrene sine.

Skrevet

Skrev nettopp i en annen tråd her, at jeg har ett søsken, og har alltid synes det har vært veldig fint. Har aldri savnet å ha flere. Jeg tror to søsken kan få et nærere bånd enn de som har flere, når det er bare de to. Man får mer tid og oppmerksomhet fra foreldrene. Hvis foreldrene sliter seg ut ved å få for mange barn er heller ikke det bra for barna.

Det er sikkert kjempefint å ha mange søsken også altså, så ikke misforstå meg her :-)

Skrevet

Hvis man tenker på hva som er best for barna tror jeg det er å ha flere søsken. Jeg har selv 3 søsken og har alltid synes det er kjempebra. Har aldri savnet oppmerksomhet fra mine foreldre. Det går jo fint an å gjøre fellesaktiviteter med flere søsken og foreldrene, det er jo ingenting som sier at foreldrene må være alene med et barn for å gi det den ønskede oppmerksomheten.

Dessuten har jo personlighet mye å si i søskeflokken og i forhold til hvor gode venner de blir. Har man 2 søsken er sannsynligheten større for å ha noe til felles enn med kun 1.

Skrevet

Hva som er best for nummer en og to er ikke så nkelt å vite, men for nummer tre er jg ganske sikker på at det er best å være tre.

Skrevet

Hehe, utrolig bra du 18:04 :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...