Gå til innhold

Svigerfamilien :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble litt inspirert her.

Hva liker du med din svigerfamilie/mor/far?

Hva misliker du med din svigerfamilie/mor/far?

Krangler du og din partner om svigers?

Hvordan takler du ting? Biter det i deg? Tar det opp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

svigermor har jeg ingen problemer med etter krangel i over 2 år.. jeg liker ikke min svigerfar. jeg klarer han ikke.. med de som er værst er søstrene til min mann. jeg hater de. orker de ikke. jeg blir sur når de blander seg oppi ting.

jeg og min mann har kranglet mye om svigers. vi måtte gå til psykolog for å få hjelp til å klare å være sammen.. vi kranglet så mye. vi gikk til psykolog for å løse dette. jeg var gravid med unge nr to.

vi måtte gå til psykolog for å løse det. jeg tar opp ting med min mann om det er ting som plager meg veldig. mye overser jeg.

Skrevet

Jeg liker at svigermor stiller opp for oss og er glad i oss.

Jeg liker ikke at svigermor dømmer meg og mine venninner.

Jeg liker ikke at svigerinnene mine blander seg i hvor mye svigermor er med sønnen min. Det er noe de får ta opp med svigermor om det er et problem for dem.

Vi krangler indirekte. Han sier negative ting om min mor og jeg sier negative ting om hans mor. Men jeg har mye positivt som jeg sier om hans mor, han har ingenting positivt å si om min mor.

Digger brødrene til mannen min. De er rolige og behagelige helt uten drama.

Jeg har bitt i meg mye frem til nå. Nå svarer jeg tilbake når de tråkker på meg. Og pga dette får jeg masse problemer. Så skal gå tilbake til å bare være apatisk og ikke bry meg om å gi et skikkelig svar.

Ingen vits i å ta opp ting.

Skrevet

Jeg liker svigerfamilien min rett og slett fordi de er hyggelige og hjelpsomme mennesker som har stilt kjempemasse opp for oss siden vi ble foreldre.

Jeg misliker at svigermor/far vår av og til blander seg opp i måten vi oppdrar barna våre på - bl.a under tilsnakk og ting de ikke får lov til å gjøre. Og jeg misliker virkelig "svigersøsteren" min, rett og slett fordi hun er manipulerende og falsk.

Jeg og min partner har aldri kranglet om svigerfamilien min, men vi snakker ofte om svigerfamilien hans (altså min familie) som er stikk motsatt av min svigerfamilie.

Har ingen grunn til å bite i meg ting, jeg sier i fra dersom jeg er uenig, men på en anstendig måte. Når det kommer til det nyervervede familiemedlemmet (svigersøstern min) er jeg ikke så sikker på om jeg kommer til å bite i meg ting, hun er ofte frekk og trenger å bli satt på plass.

Skrevet

Liker veldig godt at de støtter oss og hjelper oss uanett hva. De stiller opp som barnevakter, med gode råd og kommer gjerne på fridagen sin og lager middag klart til vi kommer hjem :)

Misliker at de legger seg litt for mye opp i barneoppdragelse og vår måte å løse ting på, men velger å overse det med et smil :)

Vi krangler ikke om det, vi er helt enig om hvor vi mener grensen skal gå, og kan lufte frustrasjon til hverandre og få full støtte fra den andre.

Prøver å være overbærende og ikke lage konflikt. Det meste er jo godt ment. Biter det heller i meg når jeg mener de går over grensen, og prøver å si tul meg selv at det helt sikkert er ting de irriterer seg over ved meg også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...