Gå til innhold

studiobilder med "stempel"...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er så irriterende med disse prøvebildestemplene på 2-års bildene til snuppa! Når vi tok babybilder var de uten stempel, slik at vi kunne bruke dem til gaver og å ha i rammer selv. Det er samme stedet som har tatt bildet til og med samme fotograf. Hvorfor er det sånn??

Jeg spurte de på butikken men de sa at sånn var det bare på prøvebilder... Hvem har behov for 25 små bilder med stempel da? til over 2000 kr..

Jeg har lyst å gi 2-års bilder i julegaver i år, men skal jeg kopiere ramme inn og forstørre hos studioet blir det himla dyrt!

Synes dere det er teit å gi bort et sånnt bilde innramma? Kan godt ha det hengende hjemme jeg, men kanskje andre synes det er dumt....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er stempel på nettopp så du ikke skal kunne massekoipere bildet hos vanlige forhandlere.

Selvfølgelig vil de jo at dere skal bestille flere kopier gjennom dem istedetfor.

Skrevet

skjønner jo det, de driver jo butikk de også. synes bare det var så rart at det ikke var stempel på babybildene vi tok for 1 1/2 år siden. det var jo så greit:) Synes det er så dumt at når vi har betalt over 2000 kr så kan vi ikke benytte de til noenting, uten å punge ut med mange tusen mer...

Skrevet

Bildene er jo fotografens håndverk. Det er direkte snylting om kunder skal kunne massekopiere prøvebilder som det passer dem. Det er bare sånn det er å bruke fotograf, det koster penger. Dette er faktisk arbeidet hans.

Skrevet

Kaster du dem da? Nei, det kan jeg aldri tenke meg så ergo benytter du dem til noe, du beholder dem... og skal du forstørre så gjør du det gjennom fotografen. Han leker jo ikke butikk ved å gi ut alle bildene siden slik at alle andre kan forstørre og ikke han. Dette er helt vanlig prosedyre av fotografer, dem eier bildet dem har tatt. Du har betalt for fotograferingen + album med så mange prøvebilder og det er en helt normal pris.

Skrevet

Det har vel gått opp et lys for han det sites 1.5 året da.

Men 2000,- er vel ikke akkurat kastet ut av vinduet, dere har jo masse fine bilder dere kan bruke selv. Det er slik fotografgamet fungerer.

Dere får bilder og vil dere ha fler eller større bestiller dere det....

Skrevet

er det noen som i d hele tatt ser hva jeg spør om?? selvfølgelig vet jeg at det er fotografens jobb, drive butikk, koste penger osv osv. Å kaste bildene har jeg vel aldri nevnt med et eneste alternativ!! "Det er bare sånn det er.." Herregud....

Vennligst les hi før dere svarer, det er netopp dette som er så utrolig irriterende med å legge ut noe på DIB. Alle de usaklige svarene man får i retur... Har dere ingen fornuftige svar å komme med så dropp å svar i d hele tatt!

Skrevet

Prisene er riktignok så høye at det minner om utpressing.

Skrevet

selvfølgelig er jeg glad for alle de nydelige bildene vi har fått av jenta vår, å har dem alle i et album. Når nestemann kommer nå om noen måneder vil jeg gjøre akkurat det samme med han - ta studiobilder og ha både på veggen og i album! Men det var altså ikke det som var spm jeg ville ha et svar på....

Skrevet

ja de er det, dersom man skal benytte dem til noe annet enn å ha i et lite album, og det vil jo vel de fleste..

Skrevet

Jeg ville ikke hatt bilde med prøvebildestempel hengende. Hadde jeg først betalt for fotografering, så hadde jeg også tatt kostnaden det er å forstørre og ramme inn. Til besteforeldre, f.eks. Det koster noen kroner, ja, men det å være fotograf er også et fagområde, en person som kan sitt håndverk. Hvilke andre håndverkstjenester er gratis, liksom?

Skrevet

Det er vel ingen som mener at de skal være gratis. Finnes det ingen mellomting mellom blodpris og gratis? Kjenner et par som først måtte punge ut med flere tusen for å bli tatt bilde av på bryllupsdagen. Så får de tilsendt bildene, så forsminsket og uklare at det er vanskelig å bli klok på dem (selvsagt for at ingen skal ha noe som helst utbytte av dem). Hvis de vil ha dem i fullformat, må de betale kr 10.000 i tillegg. Betaler de ikke disse 10.000, er de første tusenlappene helt bortkastet.

Skrevet

takk for et ordentlig svar! Men gratis er det jo ikke uansett.. men jeg er enig i at det er litt "lusent" på en måte, å ha bilde med stempel hengende i stua.. Nei, jeg bestiller nok større utgaver av de prøvebildene jeg har fått. Ville bare høre noen meninger om det å ha sånne hengende......

Skrevet

Det er jo galskap! Skjønner at det er fotografens håndverk ol men synes den prisen de tar for bilder er alt for høy. Greit det koster penger med kamera og andre rekvisitter, men uansett, det er en tusenlapp bare for halvtimen i studio også, så kommer prisen for prøvebildene, i tillegg må man punge ut masse dersom man skal ha de til noe (annet enn i et lite album)

Skrevet

Hei

Jeg bestiller bilder i album fordi jeg liker å ha albumet. Bruker ikke de bildene til noe. Men hadde blitt sur om det var sjenerende stempler på de, jeg vil jo ha de som et minne, og bla i de og vise de frem... Har ikke vært stempler på mine heldigvis. Husker jeg kunne kjøpe de bildene jeg syntes var fine som ikke var med i allbumet i tilleg også for en rimelig penge. De hadde jo vært rimelig ubrukelige om de skulle hatt stempel på seg!

Små bilder har jeg også på veggen, og har gitt bort til familie. Kostet kr 150 å bestille i samme strl som albumbildene, synes ikke det var så dyrt. Skulle jeg gitt bort til mange kunne jeg bestilt samme bilde som takkekort og fått det til kr 40-50 pr stk (min 10 stk). Forstørrelser derimot er jo dyrt...

Vil du ikket ta vare på albumet da? Høres rart ut å dele det opp og gi det vekk. Og ja, jeg synes det høres dumt ut å gi bort et bilde med prøvebildestempel på....

Sjekk med fotografen igjen ang priser på kopiering av albumbildene dine (uten forstørring). Hvis du skal ha samme motiv til mange så trenger det ikke bli så dyrt, og rammene kan du jo kjøpe et annen sted :-)

Skrevet

Det var 25 prøvebilder jeg fikk med, så om jeg hadde kunnet ville det ikke gjort meg noe å gitt bort 4 av dem til jul. Det er ikke den samme sjarmen å bla i et album med stempel som et uten, har som sagt ingen stempel på babybildene og det albumet er veldig fint og greit, men de stemplene som er på de nye bildene er delvis over henne og gjerne over fjeset hennes på alle bildene, samt at det er ganske stort....

Men å bestille de som takkekort var jo en idè, trenger ikke forstørre de egentlig. Tenkte på bilder som kan stå på kommode ol uansett. Takk for tips, det skal jeg sjekke ut:)

Skrevet

Huff, hadde blitt veldig skuffet om albumet mitt hadde slike stempler! Da hadde vitsen med album forsvunnet for meg i allefall. Hvis jeg ville lage koiper så kunne jeg jo likesågodt sitte å velge de hos fotografen, har ikke behov for å kjøpe eget album kun for det...

Når du har så mange som 25 skjønner jeg at du tenkte å gi bort noen ja (tror jeg har bare 9 eller 12 jeg).

Ulempen med takkerkort er at du må bestille et hvis antall, og alle må ha samme motiv. Men hvis du likevel skal gi vekk mange så kan det være verd å sjekke ja!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...