Gå til innhold

Hvor ofte har dere barnefri?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om det så er fordi dere skal bort, at besteforeldre/tanter/onkler ønsker å ha barna eller av andre grunner.

Vi har svært sjeldent barnefri over natten, rett og slett fordi det er sjeldent vi gidder å finne på noe uten tassen.

Det er jo moro å ta seg en tur på fest f.eks, men jeg syns det har blitt mer et tiltak.. (begynner jo å bli gammel)

Ellers så har jeg en mamma som gjerne har tassen en time eller to en dag, noe som tassen syns er helt fantastisk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hatt barnevakt tre ganger - en gang til tannlegetime og to ganger til quiz på den lokale brygga - i noen timer. Aldri over natta. Jeg synes hun er for liten til det, enda.

Har ellers aldri barnefri og er sammen med henne 24/7;)

Skrevet

De sover hos mormor og morfar ca to ganger i halvåret. Vanligvis fordi vi skal på fest eller lignende.

De er snart 4 år og 6 år.

Skrevet

Første gang vi hadde ordentlig barnefri var i sommer, fordi vi skulle i et bryllup. Da var vesla 11 mnd, og hun sov borte for første gang.

Nå ønsker foreldrene mine å hente henne fast i bhg en eller to ganger i mnd, og dette skjedde første gang denne onsdagen. Må innrømme at det var veldig deilig å komme hjem etter jobb uten å ha noen andre å tenke på, men fy som jeg gledet meg til å hente henne i bhg på torsdag:) Så fremover blir det nok til at vi har barnefri en eller to ganger i mnd, litt etter hva som passer for oss og foreldrene mine. Vi er såpass heldige at de bare bor 30 min unna, og vesla ser de ihvertfall en gang i uken. Så hun har det trygt og godt der:)

Gjest Lykkeliten2
Skrevet

aldri , eller kanskje et par tre timer for aa gjoere litt julegavehandling i fjor.. og mens venninnen min passet de da vi gikk i begravelsen til min mor.

de har aldri sover borte hos noen av besteforeldrene. :(

Skrevet

Svært sjelden. Begge familiene våre bor langt unna, så overnattingsbesøk går ikke. Mamma er her relativt ofte, og hun passer gjerne gutten vår mens vi går ut og spiser, handler litt eller gjør noe annet. Samtidig savner jeg ikke mer barnefri. Vi er jo alene sammen hver kveld etter at han har lagt seg, og jeg synes det er vel så koselig å finne på noe hjemme som å dra ut.

Skrevet

Ufrivillig annenhver helg. Altfor mye barnefri for min del.(da har hun samvær hos sin far)

I tillegg vil min familie ha henne en helg hver 3.mnd eller noe, siden vi bor et stykke unna.

Skrevet

Det går i perioder. Har aldri barnefri fra alle 3 samtidig, eller, dvs, nå har jeg det som jeg er alene - da har jeg annenhver helg helt for meg selv. Utover det har jeg de 24/7 hele uka, utenom eldste som er hos faren sin annenhver uke..

Vi har 3 barn da. Hun eldste er vel reltivt "ofte" hos bestemora si..

men kan ikke akkurat si at jeg vasser i barnefri.. og det går bra:=)

Skrevet

Vi har pleid å ha ca 2 ganger i året. Nå skal vi ha neste helg (lørdag til søndag), og det er første gang på nesten 1,5 år! Må si vi gleder oss veldig til å få sove en hel natt (vesla på 14 mnd sover ikke rundt enda) og spise en stille og rolig frokost. Jeg elsker virkelig barna mine og vil gjerne tilbringe mye tid med dem, men av og til er det deilig og bare være oss to voksne også annet enn på kvelden når ungene er i seng.

Skrevet

Det er ikke ofte vi har barnefri over natta, men det er fordi vi ikke sender henne på overnatting med mindre det er noe spesielt vi skal..og det er det vel ikke mer enn 2 ganger i året. Men kan ha noen timer barnefri hver helg om vi ønsker det, har alle besteforeldrene hennes i nærheten og ser de ca 1 gang i uka, pluss søstra mi og hennes familie :) Prøver å ikke bruke de mer enn nødvendig da, helst er vi sammen alle sammen:) Men vi har skikkelig luksus med alle rundt oss som kan stille opp å passe:D

Skrevet

Vi har ikke barnefri noe særlig. Men skal ha noen timer Ellers så skal mannen på julebord alene iår. (barnevakten vil ikke legge barna, og da er jeg hjemme den kvelden)

Skrevet

Ikke ofte vi har barnefri, men om vi har så er hun hos mine foreldre og sover stortsett over, ofte bare en natt men så plutselig vil foreldrenne mine ha henne en natt til så da kan det fort bli hele helga når vi først har barnefri. Hun storkoser seg der med mine foreldre og 3 søsken.

Jeg synes det er herligt med fri en gang i blant, trenger ikke alltid være vi skal noe, eller at vi faktisk bare tar en tur på kino.

Man trenger jo ikke alltid har barnevakt fordi man skal ut og tror barna har fått av og skifte litt stue, hos mamma og de får snuppa oppmerksomhet som det holder, og hun er ute på tur med ene søstera mi og veninna og broren til veninna som er like gammel som snuppa;)

så til gjengjeld er vi barnevakt for 2 av søskene mine når mine foreldre skal ut og reise (blir som oftest da)

Skrevet

Annenhver helg, da ungene er hos sin far. Hadde veldig dårlig samvittighet for det til å begynne med, men nå har jeg lært meg å sette pris på dagene med fri, for det er ganske slitsomt å ha to små alene mesteparten av tiden og ha full jobb ved siden av. Dessuten trenger ungene pappaen sin også, ikke bare meg :)

Skrevet

Sist gang var i begynnelsen av juli. Da vi bor langt borte fra alt som heter nære og kjære har vi ikke mulighet til noe barnefri. Synd, fordi vi har veldig lyst til å begynne på swingkurs, men ikke hatt mulighet til det. For håpe det ordner seg etter nyåret, da blir det en kveld i uka i ca to timer. Tips til hvordan man skaffer seg ordentlig barnevakt?

Forøvrig vil ikke jeg kalle det for barnefri, da jeg har barnefri hver kveld etter 1900 til jeg legger meg.. Mulig ett annet begrep passer bedre? Kjærestetid utenfor hjemmets firevegger :)

Skrevet

nå er sønnen min bare 7 straks 8 mnd da men vi har hat barnevakt for han endel ganger hjemme hos oss etter at han har sovnet.

Kjæresten min går på et veldig krevende studie og han har ofte utrolig sene dager. Jeg har måtte jobbe nattevakt noen dager i uken for å få ting til å gå rundt. Så da har mamma overnattet her og stått opp med sønnen vår.

glad jeg har mamma som er så snill og hjelper oss i denne tunge perioden :)

Skrevet

Jeg har satt det att mine tuller blir godt kjent med besteforeldrene veeeldig høyt. De er så heldige ha alle 4 like ved så de får passe når de har lyst. Er da en selvfølge ikke bare vi skal ha glede av prinsessene. Har vært veldig bevisst på att ungene skal bli trygge andre steder enn hjemme hos oss. Det har vi klart 100 prosent og de storkoser seg borte.

Syntes også det er viktig med litt tid sammen med venninner og elskeden. Må ta vare på vennskap og kjærligheten også. Pluss gi ungene sosiale gode vaner

Skrevet

Barnefri fordi jeg trenger det eller ber om det selv er sjelden. Men de er ofte hos besteforeldrene sine på begge sider og hos tanta si, fordi de har lyst til å ha dem. Om ikke vær uke, så i hvert fall annenhver. Men vi bor jo bare to minutter unna hverandre da.

Gjest happy mom:)
Skrevet

Vi har ofte barne fri vil jeg si, eldste jenta vår er nå 4år og hun var kun 3 mnd første gang hun sov over hos mormor som bor i samme by som oss:)

Jentene våre er heldige og er de eneste barnebarna på begge sider så de har mange som er glad i dem:)

Svigers bor ca 2 timer fra oss, de pleier å passe en av jentene en helg i måneden ca..de har selv lyst da de sjelden får sett dem i hverdagen siden de bor i en annen by, og jentene elsker å reise til farmor og farfar på landet!:)

Mor bor i nærheten og hun ser dem iallefall 1 gang i uken...overnatting av og til. :)

Skrevet

Ganske ofte vil jeg si. Kanskje 1 natt i uka + noen timer ellers i uka. Da er hun hos besteforeldrene som bor like ved (5 minutters kjøring unna). Hun synes det er kjempestas å være hos besteforeldrene og stortrives der. Så jeg har ingen kvaler med at hun tilbringer en del tid der. Det er besteforeldrene som ønsker å ha henne, det er ikke fordi jeg skal bort. Jeg er lett tilgjengelig om det skulle være noe.

Hun er 13 mnd og går ikke barnehage, så vi tilbringer MYE tid sammen likevel, siden jeg er hjemme om dagen, gravid og sykemeldt ;)

Skrevet

har barnefri så mye jeg vil, men det går vel egentlig på å ha barnet så mye jeg selv orker.

Besteforeldre stiller opp og det samme gjør mannen min (reiser bort med barnet så jeg skal få komme meg)

Jeg vet jeg er heldig, men skulle gjerne klart å ha snupp mer enn jeg klarer i dag.

Skrevet

Egentlig aldri.

Hender jo at en av ungene (da de to eldste) overnatter hos en kamerat eller hos en besteforelder, men alle fire er aldri borte samtidig..

Barnefri over natta hadde vi siste gangen sommeren før vi fikk barn nummer tre, det er fire år siden... På de fire årene har aldri mannen og jeg vært på fest sammen. Har vært ute og spist middag et par ganger, men da har vi hatt barnevakt et par-tre timer hjemme hos oss.

Skrevet

En time eller to hender innimellom.

Vi har ennå ikke vært borte fra han om natta, og gutten vår er 3 år og 5 mnd.

Skrevet

Har ikke hatt barnepike til henne på halvannet år, bortsett fra når hun er hos faren sin. Han har henne en helg hver 6. uke, da vi bor 2.5 timer unna. Men, vi er flinke til å reise dit slik at hun får se ham. Skulle ønske at vi kunne gå på kino alene feks. men, det blir hvert jubelår. Jeg skal høre om noen ikke kan se til henne et par timer i morgen slik at samboeren og jeg får gått på kino. Hun er 6 1/2 år.

Skrevet

Har aldri hatt barnevakt over natten (størstejenta er 2 år, minsta er bare 6 uker), men hun er ofte sammen m besteforeldrene sine noen timer- enten her hos oss eller hos dem. Innimellom er hun også hos dem en hel dag, fra morgen til kveld, men kommer da hjem igjen før legging (har vært mye nattetull opp igjennom, ikke så greit m barnevakt da)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...