Gå til innhold

Dere som har sydd vaginalrift etter fødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

snart 4 mnd siden fødsel hvor jeg fikk en dyp vaginal rift. Blør fortsatt etter samleie. Normalt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg blør faktisk fortsatt ørlitegrann etter samleie (som en biteliten lyserød trek når jeg tørker meg etter å ha tisset etterpå).

Og det er flere år siden jeg sydde (fødte uten å revne de neste gangene. Den gangen jeg ble sydd, hadde de klippet (grrrr)).

Jeg tror - for min del - at det er litt arrvev der, som gjør at jeg e rlitt minre eldastisk, og derfor kan det rvne litt.

Håper det gir seg snart for din del, da - sats på det! Jeg tror ikke det er vansligst å ha det sånn som meg. Men det plager meg egentlig ikke, så jeg har ikke egentlig vurdert å få gjort noe med det.

Skrevet

Jeg fikk sydd både en dyp rift samt klippet. Har ikke hatt blødninger i ettertid pga dette. Har du problemer med arrvev bør du definitivt ta kontakt med lege, men mulig det er litt tidlig ennå. I følge gynekologen min kunne det ta opptil et år før alt ble som før, men de fleste ville oppleve at det meste var bra i løpet av de første seks mnd.

Skrevet

Takk for at dere delte deres erfaringer! Ser ut til at jeg får smøre meg med tålmodighet...

Skrevet

Dersom du ammer, kan det hende at blødningen kommer av at du har tørrere og skjøre slimhinner etter fødsel, som lettere blør i tillegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...