Gå til innhold

Stakkars jenta mi.. Noe tips???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er nå 3dagen hu presser som en gud...

Plages med noe luft i magen tror jeg..

Hu bærsjer hver dag (alt fra løs til litt hard)

Får ut litt luft,men hyler som bare det..

Har prøvd alt her..

Sviske i grøten,sviskesaft,malt,løfte beina hennes opp og la hu ligge på magen..

Men ser ikke ut som det hjelper siden det er 3dagen hu holder på..

Det kommer og går.. :(

Hu er litt over 4mnd gammel....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøvd fennikel te? Skal hjelpe mot luft.

Skrevet

Fås vel bare på helsekost butikk det??

Har amme te fra apoteket her,mener og huske at noen sa det sku hjelpe mot luft og.. Men det tar a ikke el så.. Smaker jo høgg :P

Skrevet

Prøv å gi sviskepure mellom måltidene i stedet, det hjalp her med å komme på do.

Skrevet

Mellom måltider.. Okay,da får vi prøve det...

Men jeg fullammer ennå,hu spiser te det er tomt..

Hu får grøt morran,middagsglass eftan og grøt eller middagsglass på kvelden.. Mellom dette får a pupp da..

Ta denne sviska før hu får grøt og middagsglass da?

Skrevet

Til info: Man kan få veldig vondt i magen av malt og svisker det er ikke alle det funker så bra for.. Har erfart det selv :-)

Skrevet

Anbefaler å dra med henne til Soneterapaut! Niesen min på 3 uker har vært der 2 ganger nå og helt annen jente etter at hun tok behandlingene.. (",) Verdt forsøket!!

Skrevet

Tror kanskje det er litt mye og hard mat for jenten din det hun spiser (ser du har skrevet om hva hun får i en annen tråd). Spesielt er grøt veldig hardt for magen til de små, og to ganger per dag kan være mye. Ville kuttet ned til en porsjon i en periode (ta bort den på kvelden først og fremst) for å se om det har effekt. Hvis du har for lite melk kan du jo heller gi mme på kvelden i en periode. Vet ikke hvilken grøt du bruker, men det er best å bruke risgrøt eller hirsegrøt (som er uten gluten). Middagsglassene inneholder også ofte ris/pasta etc så pass på å bare gi de med grønnsaker. Nestle har to for 4 mnd som er kjempefine. Hvis du vil variere litt er froktmosene til Hipp fra 4 mnd kjempefine, og Nestle har fått en ny pæremos som falt veldig i smak her i huset. Den er også fra 4 mnd.

Når det gjelder det akutte problemet du har nå ville jeg ha kuttet ut å gi noe fast føde resten av dagen. Hvis du har frossen morsmelk så ta det opp og gi resten av dagen/til det kommer avføring (eller mme hvis ikke). Det vil nok løse opp og det kommer ut av seg selv :-) Ikke styr med svisker, malt osv. Det kan gi luft som er veldig smertefullt hvis det allerede er forstoppet!

Lykke til :-)

Skrevet

Aldri reagert på grøt og det der før,hu begynte og få det ca 2uker før hu ble 4mnd.. Ikke noe problem.. Hu har ikke fått noe grøt på 3dager nå,uten om i sted en liten posjon med sviske oppi..

MME tar hu ikke,nekter plent.. Hehe...

Nestle middagsglassa får a her.. Prøvde HIPP,men når jeg tenker meg om nå så var det etter den hu begynye med magen.. Kutte ut den tror jeg..

Men nå skal jeg lage maten hennes selv her og fryse ned...

Fruktmos har a fått,men tomt her nå..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...