Anonym bruker Skrevet 5. november 2010 #1 Skrevet 5. november 2010 Jeg har to gutter på 4 og 5år. Og jeg skal si vi har liv i heimen. Her er det "slossing" og hard lek. Løping og hopping. Vi har klare regler om hva som er lov, men guttene glemmer seg. Jeg føler jeg må hele tiden passe på. Jeg er ikke ute etter barn som bare sitter stille, men litt ro hadde vært å foretrukke. Guttene kan være flinke til å høre på meg, men jeg må alltid mase først. Det blir mas,mas, mas hele dagene. Er det vanlig å måtte mase på så store barn når det gjelder tannpuss, påkledning, rydding, sitte fint med bordet, gå fint i butikker osv også? Hvordan er/var deres barn i samme alder? Skal jeg forvente mer av mine barn?
Anonym bruker Skrevet 5. november 2010 #2 Skrevet 5. november 2010 Er det vanlig å måtte mase på så store barn når det gjelder tannpuss, påkledning, rydding, sitte fint med bordet, gå fint i butikker osv også? JA, det er desverre vanlig :-) Har ikke så me med at det er gutter å gjøre heller. Har gutt og jente og det er liv i heimen. Det er kaos å gå å handle, de er aktive å liker å løpe, hoppe, klatre og synge. Det er liv her ihuset, og det er godt :-)
Anonym bruker Skrevet 5. november 2010 #3 Skrevet 5. november 2010 "trøst" deg med at de kommer til å ha mye moro med hverandre, og slåss i årene som kommer... de er jo ikke så store enda, så at du må minne de om ting, synes jeg ikke er sårart
Anonym bruker Skrevet 5. november 2010 #4 Skrevet 5. november 2010 Det er nok dessverre HELT normalt. Og det gjelder jenter såvel som gutter. Og 10åringer såvel som 5åringer. Hold ut! Og husk at de stooorkoser seg...!
Anonym bruker Skrevet 5. november 2010 #5 Skrevet 5. november 2010 Tusen takk for svar! Synst bare at "alle andre" familier er såååå rolige. Men mulig jeg "ser" feil:) H.I. Joda, guttene mine har det gøy. Men for et bråk!
Anonym bruker Skrevet 5. november 2010 #6 Skrevet 5. november 2010 Du er vel som de aller fleste andre småbarnsforeldre; du hører og ser dine egne barn best! Det skal ganske mye til før man reagerer på andres barn. Mens ens egne barn trenger ikke gjøre allverdens før man blir sprø/flau/irritert/oppgitt... Så de fleste syns nok at "alle andre" familier er langt roligere enn ens andre galne småtroll. Med unntak av en og annen enebarnsfamilie og spedbarnsfamilie da... ;-) Anonym 10:48
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå