Gå til innhold

Håper på raskt svar ang. CUPCAKES...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan får man muffinsene til å se pene ut når man bruker muffinsformer av papir? Jeg synes muffinsene bare blir brede og "flyter" litt utover i formen. De jeg ser på bilder er jo perfekte...

Står de i metallformer eller hva?

Hadde vært fint med noen gode råd for toppingen også! Må serlvfølgelig være rosa...;) Liten prinsesse her i huset:)

Takk for svar fra en uerfaren baker;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen former er slappere enn andre. bruk 2-3 former inni hverandre så blir det nok bra:) En annen lur ting er å sette de på bakebrettet før du heller i formene, å løfte/bevege på formene etter at de er fylt kan gjøre at de flyter litt ut uansett.

Skrevet

Bruk to papirformer, men det beste er å ha muffinsbrett.

Wilton sine konditorfarger er blant de beste for å få fine farger, de norske er mildt sagt elendige.

Vanilla Buttercream:

250 g smør

2 ts vaniljeessens

1 dl melk

12-16 dl melis

konditorfarge - gjerne ulike farger

Til vaniljesmørkremen piskes mykt smør (ikke smeltet!), vaniljeessens, melk og 4 dl av melisen i 3-5 minutter på middels hastighet. Smørkremen skal da være luftig og smidig. Tilsett mer melis, 2 dl av gangen, og pisk ca 2 minutter mellom hver gang, til smørkremen er tykk og har god smørekonsistens.

Hvis du vil ha forskjellig farge på toppen av muffinsene, må du fordele smørkremen i ulike skåler og farge dem hver for seg med litt konditorfarge.

Smør kremen på toppen av muffinsene. Du får den karakteristiske fasongen ved å først smøre et tykt lag over hele muffinsene med en smørekniv. Ta så kniven og lag en grop i spiralmønster på hver muffins. Jevn til kantene. Dryss over ulike typer kakestrøssel. Sett muffinsene i kjøleskapet, slik at kremen stivner.

Skrevet

Tusen takk for svar, begge to!! :)

Hvor får jeg tak i den wilton konditorfarge?

Jeg lurte på å bruke krem med philiadelphiaost i, så det nemlig på Wenches kjønnen for en stund siden. - Så godt ut...;) Hva tror du om det?

:)

Skrevet

Bruker muffinsbrett ja, og en og en papirform oppi hver "muffinshull". Har to muffinsbrtt, det bruker å holde. Husk bare på at selv om du da bruker små muffinsformer, trenger de å steke litt lenger i sånt brett enn som de ikke står i brett.

Skrevet

Jeg hadde ikke laget ostekrem til et barneselskap.

Skrevet

Har ikke slikt brett, skjønner du... Men takk for svar:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...