Gå til innhold

O'hellige halsbrann


Gjest

Anbefalte innlegg

Er det noen som har gode råd mot halsbrann??

Melk er prøvd, sånne grusomme tyggetab. fra apoteket er prøvd, kanel er prøvd, fløteis er prøvd (veldig godt men hjalp lite), isbiter er prøvd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gaviscon fra apoteket brukes her! Smaker ikke sånn aller værst egentlig. Er man desperat nok takler man hva det skal være for å slippe halsbrannen, og da er nok ikke Gaviscon det værste. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaviscon hjalp meg veldig sist gang jeg var gravid, var veldig plaget av halsbrann. Jeg ble anbefalt den av legen min, for den var fungerte best mot den type halsbrann gravide har. Også kuttet jeg ut å drikke cola og kaffe og sånn. Merker at halsbrannen begynner å komme jeg også, syns det er litt tidlig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det ikke så ille enda, men kjenner det innimellom.

Syns Love Hearts hjelper for meg, og har hørt det hjelper for andre også. Såg til og med det var en jordmor som anbefalte det.

 

Jeg blir bare verre av melk, så det holder jeg meg nesten helt unna.

 

Her er noen råd: http://www.lommelegen.no/321806/matraad-naar-du-har-halsbrann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er det kun titralac som hjelper.. syntes den smaker godt også,så den er for tiden en fast følgesvenn...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har merket at når jeg holder meg unna de mest syreholdige drikkene som brus og juice merker jeg stor forskjell- til det positive :) (jeg drikker ikke kaffe men mulig den også er med på å skape halsbrann?) Jeg har mest halsbrann når jeg ligger, og har vært plaget med at det blir så ille at jeg kaster opp magesyre . Jippi ! Men i dag er det Lørdag,gubben er på jakt så jeg skal kose meg med julebrus , selv om det gir meg ubehageligheter ;)

Lykke til videre !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tipsene:)

Fikk å høre om love harts, å det hjelper så langt :) Disse apotekremediene synes jeg samaker så ille eller har en gyselig konsistens, så da kommer ALT i retur... det hjelper å på halsbrann, men er neppe å anbefale ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var veldig plaget av halsbrann for noen uker siden, og prøvde Lovehearts (hjalp ikke noe særlig) Gaviscon (hjalp kun kort tid), Novaluscid (hjalp ganske bra men smaker enda verre enn Gaviscon) og natron (en teskje utrørt i ett glass vann morgen og kveld - hjalp ganske bra).

Syntes dessuten at lakrissnører hjalp... Og muligens vørterøl, som en her på forumet anbefalte, men da jeg prøvde det hadde det verste gått over for meg likevel...

Det aller beste er for meg er å holde meg langt unna stress og mat som jeg vet gir meg halsbrann. Spesielt sukker.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...