Gå til innhold

Mugg på soverrommet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi fant mugg på soverrommet for noen uker siden, jeg leier så jeg sa i fra, det gikk 2 uker og ingenting ble gjort. Jeg gikk til huseier og klagde siden jeg fikk beskjed fra legen om at trollet måtte UT, kjapt.. De skulle begynne med arbeidet denne uka men ingenting har skjedd. Jeg har ikke vært hjemme siden 1.November, ganske irriterende mtp at jeg allerede har betalt husleie for november og gud vet hvor lenge arbeidet tar.

Kan jeg spørre om å få leien redusert for kanskje neste mnd?

Ja jeg bor foreløpig hos mamma nå, men vil jo betale litt for oss siden vi kommer nok til å bo her en liten stund. Og å betale dobbel husleie for en leilighet jeg ikke oppholder meg i blir for meg litt mye penger...

Hva hadde dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Skrevet

Det er eiers ansvar å ta seg av skaden. Om det er så ille at man ikke kan bo der mens skaden blir fikset, så eier stå for utgiftene. Dvs. at eier betaler! Du skal ikke betale for ett produkt du ikke får! I dette tilfelle, så gjelder det jo leiligheten du leier.

Snakk med eier,forklar at du ikke kan bo der så lenge det er mugg. Mugg er helseskadelig og det er derfor ikke akktuelt at du skal betale husleie,når du ikke kan bo der.

Huseier har nok sikkert også en forsikring som dekker slike skader, så han kommer jo ikke til å tape noe på dette uansett!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...