Gå til innhold

Svangerskapskløe...

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som har hatt det som vil fortelle meg hvordan det er og hvordan man behandler det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde det i de 3 siste mnd av svangerskapet. Det begynte med at jeg klødde noe helt forferdelig over hele kroppen. Det klødde hele dagen, men var verst om natten så fikk ikke sovet noe særlig. Tok blodprøver hos legen, og fikk påvist høye gallesyre- og leververdier. Ble sendt videre til sykehuset, og fikk tett oppfølging helt fram til fødselen. Ble også satt på medisiner (ursofalk og konakion). Var på sykehuset på UL osv ca hver/annen hver uke. Fødselen ble satt i gang to uker før termin.

Skrevet

Klødde du på noe spesiellt sted?

Kjenner det er verst på kvelden når jeg har lagt meg, og klør somregel mellom lårene, og rundt i håndflaten og håndleddet, og litt på føttene. Men ikke andre steder.

Var det slik for deg?

Er det farlig?

Vet ikke om jeg har det, men syntes det er rart jeg klør så fælt.

HI

Skrevet

Jeg klødde overalt bortsett fra i hodet... Men det er mange som bare klør i håndflatene og under føttene. Synes du skal få tatt noen blodprøver. Det kan være farlig for babyen hvis det ikke følges opp av lege/sykehus, men med medisinering og kontroller på sykehuset tror jeg ikke det er så mye å bekymre seg for. Jeg følte meg i alle fall godt ivaretatt. Det viktige er at det blir oppdaget og behandlet.

Skrevet

Takk for svar :)

Skal kontakte legen i morgen. Typisk meg...fikk svangerskapsforgiftning i sist svangerskap, så det skulle jo bare mangle å få litt svangerskapskløe denne gangen :))

Skrevet

Bare hyggelig:-) Stakkars deg, jeg vet hvor slitsom det er å klø sånn.. Man blir jo helt gal!

Lykke til:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...