mamma til tre nydelige jenter Skrevet 4. november 2010 #1 Skrevet 4. november 2010 Jeg har handla endel nytt lilla pynte dill. har syper lyst til å slenge det rundt å gjøre huset litt adventslig
Ziz Skrevet 4. november 2010 #2 Skrevet 4. november 2010 1 desember setter jeg frem adventstakene. Blir for tidlig å gjøre det nå for min del
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 4. november 2010 Forfatter #4 Skrevet 4. november 2010 jeg finner frem julepynten 1 søndag i advent tidlig ja men jeg nyyyter førjuls tia. Jeg er heller litt tidlig med å kaste ut jula den ryker ut 1 januar
silla g07,j11 (fødeklar!!!) Skrevet 4. november 2010 #5 Skrevet 4. november 2010 Jeg pynter alltid kvelden før 1 søndag i advent, vasker huset grundig formiddagen og koser meg med første julebaksten med barn på ettermiddagen og når barnet har lagt seg pynter jeg. 1 søndag i advent har skolen og barnehagen vår en julebasar så det faller liksom naturlig å pynte og vaske dagen før slik at vi kan tenne lys og bare kose oss med jul i hus etter basaren;) Men jeg har mye allsidig pynt i form av masse telyssykter og lyslykter hele året som jeg bare omorganiserer til jul. Noen setter jeg svibler i andre diverse lys. Juletre kommer i hus rundt midten av desember og jula ryker ut rett over nytt år;)
gulda Skrevet 5. november 2010 #7 Skrevet 5. november 2010 1.søndag i advent eller 1.desember, avhengig av hva som kommer først. I år blir det 1.søndag i advent. Da skal vi bort, så pynter kanksje lørdag ettermiddag denne gang. Før ventet jeg lenge med juleting, men har begynt å pynte tidligere. Er før jul det er koselig! etter jul er det bare godt å få det ut. Men adventstingene kommer ikke opp før de skal ;o)
**Lykke** Skrevet 5. november 2010 #8 Skrevet 5. november 2010 Jeg begynner 1 desember. Så setter jeg frem/henger opp litt og litt hele føste halvdel av desember, litt mer jo nermer jul vi kommer
mastermind Skrevet 5. november 2010 #9 Skrevet 5. november 2010 Den helga det er 1søndag i advent. Fredag eller lørdagen. Alt etter som. Men så kommer julepynten snikende. Alt skal vere ferdig pyntet helga før julaften.
Gjest SweetMommy <3 Skrevet 5. november 2010 #11 Skrevet 5. november 2010 jeg elsker julen så jeg pynter av og til siste uken i november=)
Gjest SweetMommy <3 Skrevet 5. november 2010 #12 Skrevet 5. november 2010 Viss du har lyst at pynte nå så er det jo bare å pynte=) det er ditt hjem du gjør akkurat som du vill=) men tror jeg hadde ventet med å henge julestjerne i vinduet=) he he Jeg er ikke langt i fra å dra fram alt julepyntet selv=) ska på loftet i morgen for å ta ner alle baby tingene og då kan det jo hende jeg er "uheldig" å får ner julepyntet og=) he he he Kos deg med julepyntingen=)
Plutselig_gravid Skrevet 5. november 2010 #13 Skrevet 5. november 2010 Pynter til advent første søndag i advent. Pynter til jul og setter opp juletre på lillejulaften Men jeg er litt sær når det kommer til slikt jeg da. Rører f.eks ikke pinnekjøtt før julaften;) Ikke julebrus, pepperkaker før desember. Men må innrømme at i år har jeg fjusket og tatt meg en julebrus. Skamme meg ! Ditt hus så du gjør jo som du vil
mamma til 2 skjønnheter Skrevet 6. november 2010 #14 Skrevet 6. november 2010 Haha! Godt det ikke bare er meg! Jeg pynter tidligst kvelden før 1 søn i advent og rører ikke pinnekjøtt, jlesnop og brus før adventstiden Alle synest jeg er sær, men jeg vil at jula skal være spesiell og slik den engang var. Istedenfor at den skal starte i OKTOBER!! Dumme dumme handelstand
Gjest SweetMommy <3 Skrevet 6. november 2010 #15 Skrevet 6. november 2010 Der er jeg enig... Jeg vil ikke ødelegge juletiden, men min mamma har alltid jul pyntet litt tidligt og tror det er derfor jeg gjør det og, for meg er det en tradisjon på en måte=) jeg syns det er så koseligt med julestemmningen i huset hele desember... men jeg tar vekk all julepynt 3 dager etter jul, då har jeg fått nok.=)
Fleur Delacour Skrevet 8. november 2010 #16 Skrevet 8. november 2010 Eg pynter forsåvidt ikkje til advent, sidan eg ikkje er kristen - men eg syns det er koseleg å tenna lys på søndagane så eg har firearma lysestake likevel. Og sånne "trekanta" elektriske lysestakar i vindaugene. I staden pynter eg litt jolete, dvs med raudt, så første sundag i advent heng eg opp jolegardiner på kjøkenet og bytter ut løparar og dukar. I staden for kristen jol fokuserer me på jol slik det ei gong var, me feirer at sola snur og pynter med "fruktbare ting" - krans med epler og kongler for eksempel. Våre norske joletradisjonar er jo i stor grad førkristne likevel. Og så skal me vidareføra ein tradisjon me hadde då eg var lita, nemleg at me må gje graut til fjosnissen på lillejolafta, ellers kan han finna på masse fanteri på garden! Og på jolafta skal me gå bort i fjosen med ungane og finna den tomme skåla, samt ein stor sekk med jolepresangar som takk for grauten! Gler meg!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå