Gå til innhold

MMR VAKSINE?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så bare et innlegg her isted...er MMR vaksinen den vaksinen barna får når de er 3 mnd?og er den virkelig farlig med tanke på krybbedød???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

MMR-vaksina blir gitt ved ca 15 mnd. Då er den største faren for krybbedød over.

Skrevet

ser det er sammenheng mellom MMR vaksinen og autisme!??:S

Skrevet

Den vaksinen der altsaa, den kommer alltid til aa sette sine spor, eller til aa ha sine spor.

Best er aa lese om vaksinen selv. Finn en nettside. Men, ikke les da for mye heller.

Skrevet

Det er ikke noen sammenheng. Jeg har selv en sønn med barneautisme og jeg kan forklare hva som sannsynligvis var årsaken til at det tilsynelatende var en sammenheng:

Klassisk barneautisme forløper som følgende: Barnet har normal utvikling fram til ca 1.5 - 2 års alder. Så stopper utviklingen opp eller går bakover. Når da barnet nettopp har hatt MMR-vaksine ved 15 mnd alder er det fort gjort å legge skylden der. Tro meg, når man har opplevd å tro at alt er vel og bra med barnet og det hele plutselig snur veldig så leter man med lupe etter mulige forklaringer ...

Skrevet

Har lest mye nå og det er jo bare grusomheter med den:( nå gruer jeg meg skikkelig til vi må ta standpunkt om barnet vårt skal eller ikke skal ta den...akkurat nå heller jeg mot aldri i verden!!!!

Skrevet

uff så leit:( ja, man vet ikke hva man skal tro på, er mange som har forsket på denne vaksina og de sier at det ER sammenheng...hva skal man tro på...som du sier så når man får et sykt barn helt plutselig leter man med lupe etter forklaringer...det skjønner jeg godt..

Skrevet

Dette var oppe for 8 år siden også da ene gutten min skulle ha den..... utsatte deror vaksinen til nhan var nesten 2 år!

Men i ettertid så har det kommet frem at nettopp dette var en artikkel kjøpt og betalt av en eller annen den gangen og at den ikke var troverdig...... Det var iallefall det min helsesøster fortalte meg.....

Hmm.....her skal lillegutt ha den vaksinen om ca 2 uker, skal ialefall forhøre meg godt om før han får den!

Skrevet

Jeg har flere venner som jobber med molekylærbiologi (og som selv har barn og derfor har engasjert seg i dette med vaksiner). De sier at det kun er ett studie som konkluderte med at det var noen sammenheng og at det var et dårlig studie. Nyere, større studier klarte ikke å vise noen sammenheng.

Men det går jo an å utsette vaksinen også da. Tilfeldigvis var det det vi gjorde. Gutten vår fikk den ikke før han var ca 2.5 år (og autismen var allerede tydelig). Så da var det en ting mindre å lure på om vi hadde gjort galt ...

Skrevet

Den der skal jeg holde meg langt unna. Har lest meg grundig opp på både for og imot, og det er ikke snakk om at noen skal få stikke i ungen min.

Skrevet

Jeg synes de som har det moro med å spre overtro, løgner og sludder om barnevaksinasjonsprogrammet er veldig feige.

Altså, enten sprer de dette tullet for å forklare sin egen sprøyteskrekk og sin egen frykt for autoriteter, eller så er det ren ondskap, og de ønsker mer av disse sykdommene vi nesten er kvitt og ingen dør av lengre.

Så hva er det som driver disse utskuddene som den lille , skrullete gruppa "vaksinaksjonen" vi ble servert på tv for ett års tid siden? Sprøyteskrekk eller ønsket om mer sykdom og død?

Skrevet

Kanskje at det ikke føles komfortabelt å stikke "sykommer" inn i en liten babykropp, når det tross alt florerer delte meninger om eventuelle skadevirkninger?

Og at den norske legestand virker ganske ensidige, og de fleste helsesøstre likeså?

Vanskelig sak, men hvis du tror det er pga "egen sprøyteskrekk og sin egen frykt for autoriteter, eller så er det ren ondskap, og de ønsker mer av disse sykdommene..", så må du jo være temmelig blåst.

Alle vil det beste for sin lille baby, og noen ganger er det ikke svart/hvitt og klart som glass, hva som er det riktige valget.

Skrevet

Den såkalte "studien" var gjort av en dame som selv syntes hun så en sammenheng, og derfor begynte (induktivt) å samle bevis for at det var slik hun trodde. Hun slapp til bl a på en sending i TV2 for ca 9 år siden, og der hadde hun sausa sammen alle mulige diagnoser: barneautisme, aspergers syndrom og andre lidelser/ syndromer med sosiale ringvirkninger. Jeg husker dette godt, fordi dama var britisk, og jeg vanket nettopp da i et hjem som abbonnerte på British Medical Journal - et meget seriøst forskningstidsskrift.

Dama med autismepåstandene ble sablet ned, gitt. Både metode og resultater. Hun hadde ca 18 tilfeller hun brukte til å belegge påstendene med, og de led av massse ulike lidelser som kan gi autistiske trekk. Men studien holder ikke vann.

For det er nemlig sånn, at hvis man vil vise sammenhenger kan man ikke velge f eks en hypotese om at folk blir alkoholikere av å ha katt, og deretter belegge det med "alle man kjenner som både drikker og har katt". Man må sjekke ALLE katteeiere f eks i hele fylket eller hele landet, finne ut hvor mange som er alkoholikere av katteeierne, og deretter sjekke med befolkningen for øvrig.

Kan man påvise at 35 % av katteeierne drikker, mens bare 10 % av befolkningen generelt gjør det, er det ALLIKEVEL ikke bevis for at kattehold fører til drikkfeldighet. Kanskje er det nettopp omvendt: at alkiser skaffer seg katt etter at de har begynt med fylla, mens andre skaffer seg...hva vet jeg, HUND?

Skrevet

"Delte meninger"?

Man baserer seg da ikke på synsing, men på forskning.

Skrevet

Unnskyld at jeg ler, men det var nå et litt søtt og morsomt eksempel da, at man skulle bli alkoholiker av å ha katt!! :D Hoho.

Skrevet

Ja, men jeg valgte det med hensikt. To ting som ikke henger sammen kan man få til å henge sammen, dersom man bare belegger teorien med sin egen vennekrets - den er som kjent ikke representativ for en hel befolkning.

Skrevet

Nå er det ganske mange som har blitt veldig syke rett etter vaksiner, men det er aldri vaksinen som var grunnen.

Her er det mye vi ikke får vite om.

Men, får de fleste går det bra.

Det er bare en person i Norge som har fått erstattning etter å ha fått hjerneskade pga vaksine i barneprogrammet.

Høres da merkelig lite ut?

Men, kan en ikke event dele opp mmr vaksinen?

Sette den senere?

Allergilegen vår mente vi skulle gjøre det hvis vi tok den, noe hun frarådet.

Har barn som reagerer uønsket på vaksiner, så vi har tatt de ut av programmet får kun hib-vaksinen.

Jeg tror ikke blindt på alt det helsemyndighetene sier ang vaksiner, men samtidig er det viktig å holde sykdommene i sjakk.

Skrevet

I sveits er det vanlig å gi tre doser mmr i stedet for en. Først en dose ved 8 mnd alder, så ved 15 mnd alder og senere ved førskolealder. Det mener de er bedre av en eller annen grunn.

Skrevet

De gir to doser mmr her i landet, får en på skolen også.

Skrevet

Hverken meslinger kusma eller røde hunder er ille sykdommer å få, så denne vaksinen er ikke den viktigste føler jeg. Men man må være obs når barna blir eldre, røde hunder ikke bra for gravide, kusma hos eldre gutter kan skade sædkvaliteten

Skrevet

Man vil aldri få alle til å bli enige om hvorvidt vaksiner er bra eller ikke. Men det som er et faktum er at helsetilstanden generelt i den vestlige verden, og spesielt i Norge har gått drastisk opp de siste 100 årene. Behandlinger er bedre, mer skånsomme og mer virksomme, og sykdommene er ikke i nærheten så farlige og dødelige som det de var tidligere.

En stor grunn til dette er en sterkt forbedret hygiene. Vi er generelt flinkere nå til å vaske oss på jevnlig basis, toaletthygiene, kjøkkenhygiene, mathygiene. Kvaliteten og mangfoldet av råvarer øker mulighetene for å få i seg nok vitaminer og næringsstoffer, som igjen bidrar til et sterkt immunforsvar (men så kan man igjen spørre seg hva effekten blir av ferdigmat). Sykdommer får ikke like lett hold på oss, og dette resulterer blant annet i økt livslengde og -kvalitet.

En annen ting som er viktig, er at så lenge vi er ved god helse og har et godt immunforsvar, så BLIR VI IKKE ALVORLIG SYKE. Hvordan får vi et godt immunforsvar? Hygiene, kosthold, vitaminer og BAKTERIER. Immunforsvaret er som en muskelgruppe, det må trenes opp for å bedre kunne motstå sykdommer, ved blant annet forkjølelser, omgangssyke, barnesykdommer. Når vi sprøyter inn vaksiner med svekkede virus o.l. er den generelle meningen at immunforsvaret skal trigges og styrkes, fordi antistoffer blir dannet. Men immunforsvaret består ikke bare av antistoffer, og hadde vi hatt bare det ville ikke kroppen klart å bekjempe sykdommene på samme måte. Faktum er at vi enda ikke vet hele rekkevidden av hvordan immunforsvaret fungerer. Men det vi VET er at mange av tilsetningsstoffene i vaksiner er både skadelige, giftige og immunsupresserende. Disse stoffene kan bli værende i kroppen i flere år etter at vaksinen er satt, og det vil dermed sagt ikke si at en reaksjon kun kan oppstå innen 48 timer etter vaksinering.

Er det ikke pussig at uvaksinerte barn er så merkbart mye mindre syke enn de vaksinerte?

Det er heller ikke til å stikke under en stol av vaksinering er big business. De store, mektige legemiddelfirmaene tjener i poser og sekker på de vanlige vaksineprogrammene, og nå også på den årlige influensapropagandan. Leger og sykepersonell blir indoktrinert fra skolestadiet på seminarer o.l., arrangert av nettopp disse store firmaene, og senere via etterkursing fra de samme arrangørene. Det er også påvist at de aller fleste tester i forbindelse med vaksinene er utført av forskere som enten er ansatt i eller har økonomiske interesser hos disse firmaene. Da er det lett å kalle det useriøst og ta resultatene med en klype salt.

Det er naivt lett å se på staten og helsemyndighetene som rene, uavhengige instanser, men hvis oppdrettsnæringa klarer å infiltrere seg opp til høyeste nivå, hvor vanskelig tror du da det er for legemiddelgigantene? Hvor store avtaler tror du skrives under hvert eneste år for å sikre vaksineforsyninger til befolkningen? Og hvor lett tror du det er å kjøpe noen høyt oppe? Jeg bare spør...

Ja, jeg blir nok slaktet for dette innlegget, men dette er det jeg stoler på. Informasjon samlet inn fra uavhengige kilder, sammenlignet med den offentlige informasjonen som gis ut fra staten og FHI. Noen vil sikkert kalle det konspirasjon, men det får bli deres problem. Jeg synes det er synd at vaksiner er et så sårbart tema, for det blir alltid aggresjon, harde påstander og krangel når det tas opp. Dette har vel et stort grunnlag i at alle ønsker å gjøre det beste for sine barn, og dermed vil kjempe med nebb og klør for at de har tatt det rette valget, uansett hva det er.

Det er som med religion, man kan være både påstående og skråsikker, men ingen vet ALT om hvordan ting henger sammen. Derfor må man ta et eget valg basert på informasjon man stoler på.

Skrevet

Ikke ille få disse sykdommene?? Neida, det bare dør flere millioner barn av dette årlig!! Men dette er problemet med forebyggende helsearbeid, når vaksinene har tatt vekk sykdommer som mange har fryktet så begynner en å bli redd for vaksinen i stede.....

Skrevet

Vilkåene for å klare en meslinge sykdom er anderledes her enn i Afrika et sted hvor de ikke har tilgang på rent vann, mat.

Alle mine 3 er uvaksinerte. En av de han hatt kikhoste uten noen som helst store kvaler. Vi tok det med ro, sunn mat sunn drikke og urter som eks. timian

Skrevet

Allergilegen vår sa at kikhoste er farlig for de under 3 mnd, altså før vaksinen.

Det er nå også mange som får vaksienn, men blir syke alikevel.

Stoler overhodet ikke blindt på helsemyndighetene.

Skrevet

09:29

Akkurat! :) Det er det som er mye av forskjellen. Vi har de beste forutsetninger for å klare sykdommer her i landet.

Ingen vaksiner her heller. Det har ikke vært noe sykdom i det hele tatt, enda det har gått både kikhoste og omgangssyke i barnehagen.

Utrolig hva man kan gjøre med urter, probiotika, vitaminer og rett kosthold.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...