Gå til innhold

kan barnets far overta permisjonen når at......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal inn å opperere skudra om en mnd. Har baby på 5 mnd. Etter oprasjonen må jeg være helt i ro. Kan ikke løfte eller bære tung på den armen.

Kan barnet far overta permisjonen da mot at jeg blir sm?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke det er noe problem. Var selv sykemeldt i permisjonstiden, og fikk forskjøvet permisjonen. men du må få et skriv fra legen din om at du er helt ute av stand til å ta deg av barnet ditt.

Ryggen min låste seg, kunne ikke løfte på tre uker.

Skrevet

Du måspørre legen om du blir for hemmet til å kunne ta deg av barnet. Hvis du bare får problemer noen få dager, kan faren benytte seg av "sykt barn/barnepasser dager. Er det over lengre tid kan han ta over permisjonen.

Skrevet

Hadde en venninne som hadde en tilsvarende operasjon i skulderen (hun slo den hele tiden ut av ledd). Far fikk ikke lov å overta permisjon, og hun fikk ikke lov å løfte babyen.... Jeg tror jeg ville stått hardere på krava!

Skrevet

Har forstått det slik at det vil ta lang tid. Må fjerne forkaling i skuldra. Har hørt at jeg må lang opptrening oss fysterapaut også. Er ikke bra på 1 2 3.

Skrevet

Hei

Far kan overta permisjonen når mor ikke kan ta seg av barnet. Men NAV krever et skriv fra den som skal operere på at du i en periode fra da til da ikke kan løfte etc.

Du får sykmelding og far får permisjon. Men er ikke riktig som ei sa over her at permisjonen din blir forlenget med tilsvarende uker som far får fra deg. Far overtar din del om du skjønner. Så den totale permisjonen blir like lang som den opprinnelig skulle være.

Anbefaler deg å ringe NAV for å høre hvordan de vil ha det. Det gjorde jeg når jeg skulle opereres i underlivet etter fødselsskade og var sykmeldt i tre uker.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...