Gå til innhold

Økonomi (samme som småtroll 2-3 år)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg giftet meg med min kjæreste gjennom 9 år i sommer og hittil har ekteskapet gått veldig bra. For noen uker siden oppdaget jeg at han fik brev med varsel om inkasso dersom regningen ikke ble betalt ommgående. Jeg konfronterte han med dette og spurte hva det var. Han svarte at han hadde problemer med økonomien og at han trengte hjelp. Vi satte oss ned for å se på regningene hans og ble enige om at jeg skulle ta meg av alt av økonomi fra nå av.

Nå har jeg kommet over nok et brev som han har "gjemt" unna i et skap der det står at det må betales omgående for å unngå inkasso.

Jeg blir gal. Han tror det bare går utover seg selv når han driver på sånn, men han har faktisk en kone og en datter å tenke på også!

Og i tillegg til alt dette har han begynt å snakke om at vi burde få et barn til!

Aner ikke hvor jeg vil med dette, men må bare få det ut... Jeg irriterer meg grønn her jeg sitter, og aner ikke hva jeg skal gjøre... Det virker ikke som det nytter å snakke med han om dette heller, han bare unngår temaet.

*frustrert!!*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen flere barn før økonomien er i orden.

Skal dere kjøpe hus e.l. - sørg for at du har særeie!

Skrevet

Jeg "er" nok dessverre som din mann. Ikke fordi jeg bruker unormalt mye penger, men fordi jeg er et stort rotehue!

Her har vi ordnet det slik:

- Min mann tatt over all betaling av regninger. (har felles økonomi)

- Jeg bestiller ALDRI noe som kommer med faktura (for den glemmer jeg å betale, roter bort eller noe annet!)

- Regninger som kommer i hus åpnes av min mann, og vi har en egen boks der regninger skal betales legges.

Etter at vi begynte med dette har deg gått ganske bra, så det er håp :-)

Skrevet

Jeg er i akkurat samme situasjon som deg, bare verre her. Her har alle sakene gått til inkasso. Det har gått så langt at det blir trukket penger fra lønna.

Her kan man skylde på hans mor, hun har alltid behandlet sønnen som en liten unge, han har fått puter sydd under armene. Han eier ikke økonomisk sans, han må ha hjelp til ALT! Han har rota det skikkelig til økonomisk!

Så nå har jeg tatt over alle pengene våre. Han får ikke ei krone å bruke. Alt skal gå gjennom meg. Er så frustrert og sint på han. Men en av oss må ordne opp, og det må bli meg. Jeg har alltid hatt økonomien på plass.

Lykke til :) DU kan fikse dette!!!

Skrevet

Tusen takk for svar folkens!!!

Her er det også sånn at jeg har alltid hatt orden på regninger og økonomi og bestandig betalt regningene til rett tid, mens han har tatt litt lett på det og de fleste regningene har ikke blitt betalt før ETTER forfallsdato.. Jeg har på en måte tatt over regningsbetalingen, men som jeg skrev tidligere har han begynt å gjemme unna regninger.. Å da blir jeg skeptisk igjen. Hvorfof kan han ikke bare vise meg alle regningene liksom...

Tror jeg må ta en alvorsprat med han i morgen... Vi har jo så fryktelig lyst på flere barn, særlig han! Og det er sårt at vi faktisk ikke har råd til å få flere (jenta er 2 år).. Men jeg har blitt nødt til å jobbe 100% og vel så det for at vi skal ha råd til å betale regninger, og jeg orker nesten ikke tanken på å ha enda ett barn slik situasjonen er nå..

Uff, dette ble mye klaging merker jeg, men dere får lese dere som gidder...

Skrevet

Få til en ordning der lønna hans går inn på din konto, så får han kun penger når han trenger noe konkret. Da har han ingen penger å bruke.

Du må åpne all post, betale alle regninger ++. Et kurs i økonomistyring kan være ok.

Skrevet

Tror aldri i verden han kommer til å gå med på at hans lønn går inn på min konto... Han overfører ca 10 000 i mnd til meg og resten bruker han på mat + at billånet blir trukket fra hans konto. Det fungerer forsåvidt greit nok foreløpig...

Jeg synes det er så ekkelt å åpne hans brev, får meg liksom ikke til å gjøre det selv om han har sagt at jeg godt kan gjøre det.

Hva er det med menn og økonomi da?!?:P

Skrevet

Du sier ingen ting om hvor mye han får i lønn da, så jeg håper ikke det er sånn at han sitter igjen med 10 000 når han har overført 10 000 til deg. Man kan gjøre mye ugagn med 10 000 kroner! Og du må nesten åpne hans brev for å få kontroll over dette :)

Jeg skjønner meg heller ikke på menn, de er jo helt håpløse!

Skrevet

Han er tømrer, så han har nok ikke så fryktelig stor inntekt.Han sitter vel igjen med noen tusen etter å ha overført til meg. Dette holder til billånet og matvarer. Han har vel egentlig ikke så mye å rutte med utenom det.

Det er som regel jeg som henter posten og da ber jeg han åpne brevene sine og legge de frem dersom det er regninger.

Ser fort på brevene om det er regninger eller vanlige brev også.

SKal prate med han i morgen å høre hva han har å si om dette, men som du sier - de er helt håpløse!

Men så er de litt gode å ha også da...;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...