Anonym bruker Skrevet 4. november 2010 #1 Skrevet 4. november 2010 Ja, da skjedde det som ikke skulle skje da... Stakkart lille nurket på 6mnd datt i gulvet. MEN: det var fra en lav sofa ned på tregulv. Ungen skreik men èn gang og gav seg etter 1-2 min med trøsting og har virket HELT fin siden i ettermiddag. Reagerer normalt, smiler og ler, spiser osv. Fulgt ekstra nøye med når ungen har sovet, ingen kul i hodet, bare litt rødt et lite sted. Det jeg lurer på er: skal jeg vekke babyen i natt for sikkerhets skyld? Sjekke innom i natt? Vet jeg kommer til å slite med å sove uansett, derfor jeg spør... Vet dette kan skje, så jeg ble faktisk ikke hysterisk der og da, men jeg vet jeg kommer til å ligge og tenke på dette når jeg legger meg...
Anonym bruker Skrevet 4. november 2010 #2 Skrevet 4. november 2010 Du er ikke hysterisk og det er vanlig å bli bekymret. Så med tanke på din egen nattesøvn og ro så kan du sikkert ta en telefon til legevakten, men jeg vil tro at om baby er som vanlig, ikke har kastet opp og er i fin form så er alt såre vel.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2010 #3 Skrevet 4. november 2010 Er hun i fin form ellers, så hadde jeg bare latt henne sove:) Det samme skjedde med oss (tigersprang fra senga og på hodet først ned på golvet), og fikk helsesøster til å se på det. Er hun i fin allmenntilstand er nok alt såre vel, men det er grusomt når slikt skjer.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2010 #4 Skrevet 4. november 2010 Ikke plag deg selv mer =) Det går bra! Bare legg deg og slapp av;) Klem
Anonym bruker Skrevet 4. november 2010 #5 Skrevet 4. november 2010 Jeg har vært gjennom det samme. Min lille var veldig tidlig ute - begynte å krabbe ved 5 mnd og reiste seg opp etter møbler rundt 6 mnd. Han var veldig klumsete i starten, og datt ofte og slo seg. Var helt umulig å passe på han hele tiden, selv om vi prøvde å følge etter han 24/7.. Det gikk veldig bra med han, selv om det ble noen knall og fall.. Tror ikke det er nødvendig å vekke den lille i natt, men du kan jo sjekke innom å høre at hun puster - bare for å berolige deg selv.
Lilleleen Skrevet 4. november 2010 #6 Skrevet 4. november 2010 Minsten her på 8 mnd har akkurat lært å stå, men ikke å komme seg ned. Så han har ramlet en del i det siste. Vi har ogs¨i den forbindelse vært på legevakten, og jeg kan jo si det de sa til oss. -Positivt at barnet gråt med en gang, så barnet ikke var bevistløs. -Pass på hvis barnet blir uvel\kvalm (Kaster opp), skjer det, så dra ned til legevakten. Også hvis barnet får nedsatt bevisthet og hvis barnet er forvirret. -Vekk barnet noen ganger i løpet av natten, og sjekk om barnet har normale reaksjoner.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2010 #7 Skrevet 4. november 2010 Lilleleen: takk, det var sånne ting jeg var litt ute etter. Da reagerte jo ungen min normalt, og jeg tenker nok jeg setter på klokka i natt for sikkerhets skyld, selv om samboer syns det var unødvendig... hønemor ja.........
Tigergutt Skrevet 4. november 2010 #8 Skrevet 4. november 2010 Hei du! En forferdelig opplevelse! Det samme skjedde oss omtrent på samme alder med jenta vår. Rullet ned i fra sofaen og net på parkettgulv. Jeg så hun ikke slo hodet, men hun hylte noe forferdelig i et par minutter før hun roet seg ned igjen. Hun oppførte seg helt normalt i etterkant av fallet, men jeg ringte likevel å ringe legevakten. Der fikk jeg snakke med en veldig ok lege. Han sa at:"nå fikk du deg en lærepenge og husker på at fra nå av kan du ikke forlate barnet alene på slike steder" og så sa han videre "det finnes to typer barn, de som har falt ned i fra sofa/stellebord/seng, og de som ikke har gjort det!!!!" Det er nok mange foreldre her ute som har erfart det samme som deg, og som vet hvor forferdelig opplevelse dette er. Så lenge jenta er som normal, så ville jeg bare latt henne sove i natt som vanlig! Hun våkner vel og skal ha pupp i løpet av natten?
Anonym bruker Skrevet 4. november 2010 #9 Skrevet 4. november 2010 takk, jeg også tenker sånn: at om babyen er "normal" nå, så trenger jeg ikke bekymre meg. men jeg kommer til å sjekke i natt. ammer som regel rundt halv 12 når jeg legger meg,også setter jeg klokka på 3-4. Har også babycall med inn på soverommet, så det skal nok gå bra... Trenger jo ikke sove jeg da! hehe,,,
Lilleleen Skrevet 4. november 2010 #10 Skrevet 4. november 2010 Da ble det fra en hønemor til en annen, hehe ;o) Går helt sikkert kjempefint, men kjenner godt følelsen )
Anonym bruker Skrevet 4. november 2010 #11 Skrevet 4. november 2010 Dette skjedde hos oss også, men fra sengen. Lurer på om gutten vår var rundt fem seks mnd. Jeg klarte å sovne i noen sekunder og han klarte å åle seg frem til kanten...det var helt grusomt, den følelsen glemmer jeg aldri - man føler seg som så elendig mor som kunne la det skje ringte legen og fikk beskjed om å ikke la han sove de første to timene ( tror jeg de sa) og om han ikke begynte å kaste opp og ellers virket normalt og fin i formen så gikk det nok greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå