frakk Skrevet 4. november 2010 #1 Skrevet 4. november 2010 Heisann alle som har peiling på interiør Jeg lurer på om noen har forslag til fine "hvite farger" til vegg. Vi har takpanel og taklister malt med S0502-Y (egghvit) - er det noen "hvitfarger" som passer bedre til dette enn andre? Det er en stue som skal males. Tusen takk!
1mor3barn&1000ideer Skrevet 4. november 2010 #2 Skrevet 4. november 2010 Hei! Det spørs hva du er ute etter? 0502 y er en hvit base blandet med litt gult. Hele Norge bruker denne av en eller annen merkelig grunn. Den kan fort bli veldig gul over tid. Hva vil du ha av farge på vegg, og hvorfor? Vil du ha en lys vegg, eller lik farge som tak og list? Hilsen en Interiør designer
maeve er tobarnsmamma<3 Skrevet 4. november 2010 #3 Skrevet 4. november 2010 Jeg liker godt fargene Sans og Skandinavisk Lys. Lyse farger som også føles varme. Er ikke så sprek i fargevalget jeg da:-)
frakk Skrevet 4. november 2010 Forfatter #4 Skrevet 4. november 2010 Hei og takk for svarene. Lister og takpanel er i S0502-Y fordi dette er ferdigmalt fra leverandør i denne fargen - for sent og endre nå og jeg gidder ikke male de på noen år nå i alle fall Ja, jeg er vel egentlig ikke så glad i brytning mot gult egentlig... Så da trenger jeg vel en farge på veggen som ikke gjør at lister/panel fremstår som enda mer gulaktig. Er egentlig veldig glad i bruntoner og lilla/rødt. Ønsker sannsynligvis en veldig matt finish på veggen. Skal sjekke ut Sans og Skandinavisk Lys.
1mor3barn&1000ideer Skrevet 4. november 2010 #5 Skrevet 4. november 2010 Hvis du vil ha varme farger så burde du velge farger med gult og rødt i. (brunt og lilla er varme farger, som gir et lunt inntrykk i rommet) Det er så mye å velge mellom, og det er mye fin inspirasjon i brosjyrene til malingsleverandørene. Uansett så passer det meste til 0502 y. Lykke til
NormaJean Skrevet 4. november 2010 #6 Skrevet 4. november 2010 Vi har hvit comfort fra Jotun. Utrolig deilig "farge", husker ikke koden
mitt hjerte ❤ mitt liv Skrevet 4. november 2010 #7 Skrevet 4. november 2010 Les denne artikkelen: http://www.klikk.no/bolig/article620366.ece
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå