Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 4. november 2010 #1 Skrevet 4. november 2010 Og som har fått gave som er laget i bhg; Hvilke gave har vært midt i blinken? Helst laget på småbarn.. Flere svar er absolutt mulig:)
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 5. november 2010 #2 Skrevet 5. november 2010 Sånne små te-lysglass som egetnlig er blanke, men som barna har malt på og så er de blitt stekt (?) i ovnene etterpå slik at malingen setter seg. De er faktisk skikkeling fine når man tenner lys oppi dem :-) Sånne isoporkulder som de pynter med glitter ol og stikker en blomsterpinne oppi til å pynte med i blomsterpotter ol er også greie. Begge disse kan lages av små barn. Ellers må jeg ærlig innrømme at ting barna lager i stor grad...ehm...sirkulerer litt? Altså de blir pyntet med i 1-2 juler, og så...oooops, forsvant de visst ;-) Jeg tar selvsagt vare på noe, det av best kvalitet eller som jeg ser at barna selv setter ekstra mye pris på, men ellers er det litt begrenset med hvor mange dorullnisser, glanspapirshjerter osv en familie trenger. Vi hart jo fire barn også, så får med hjem rimelig mye til tider.
Sweet Amber Skrevet 5. november 2010 #3 Skrevet 5. november 2010 Både tegninger og de sedvanlige dorullfigurene og isoporkuler oppå hverandre har vært like poppis og fint:) Det jeg forresten la merke til er at de gavene som ble laget på småbarnsavdelingen var mistenkelig perfekte...øyne på nissen plassert på hver sin side av dorullnissen, skiene UNDER isoposengelen,maling i en/to farger der de passer inn på figuren osv..mens det siste året så det ut til at sønnen min ble mindre koordinert..ski og øyne tilfeldig plassert, maling i ALLE farger som var tilgjengelig osv... Det er de fra siste året som jeg beholder da...
ellen-propellen Skrevet 5. november 2010 #4 Skrevet 5. november 2010 Ett syltetøyglass som var malt,hadde fått ben,ører og hale og blitt fyllt med peppernøtter:-) Og ett stort sort ark (A3?) med hånd og fotavtrykk i gull. Hvor en voksen også hadde skrevet ett dikt i gullskrift. Det diktet om feil barn gjør når de er små- men de vokser altfor snart opp Den ble laget første julen i barnehagen,og ble desverre ødelagt den julen:-(
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 5. november 2010 #5 Skrevet 5. november 2010 Her har barna malt/tegnet på hvite fliser med porselensmaling/tusjer. Deretter har de blitt herdet i stekovnen og satt på møbelknotter under hvert hjørne og voila da har man verdens fineste kjeleunderlag:)
Gjest irismor Skrevet 5. november 2010 #6 Skrevet 5. november 2010 Første året søta gikk i barnehage fikk vi spisebrikke. Men vi har hengt den opp på kjøleskapet :-) Det var et bilde av søta og en tegning hun hadde tegnet (masse krusseduller) som var laminert. Eller så har det vært kjøleskapsmagnetnisse, telysholder, kongler dekorert med gull og sølvglitter.
lure Skrevet 5. november 2010 #7 Skrevet 5. november 2010 Her har barnehagen hjulpet barnet med å laget en "ordentlig" julegave, å så er det barnet som har laget de andre. Av ordentlige gaver kan jeg nevne hånd/fot og bilde på lerret og handlenett (barnet har trykket mønsteret og de voksne har sydd) Andre gaver jeg ser barnet har laget selv er; dorullnisser,bjeller,kort,glansbilde lenker og hjerter, malte isoporkuler m/glitter,støpt lys.malt på en glass-stein,trolldeig nisser osv
Brugda Skrevet 5. november 2010 #8 Skrevet 5. november 2010 Jeg begynte faktisk å gråte av gaven de hadde ordnet i bhg i fjor- jeg ble så rørt :-)) Det var på et A4 ark, håndavtrykket til lille, med et nyyydelig dikt til, som de hadde limt på et større ark, så det ble ramme rundt. Jeg får klump i magen hver gang jeg ser på det, hehe..
blomstre Skrevet 5. november 2010 #9 Skrevet 5. november 2010 Et sånt fikk vi også Brugda, og jeg ble tilsvarende rørt. Syntes det var en super gave fra 1,5-åringen som jo ikke hadde greid å lage så mye selv. Litt kjedelig å få ting du ser de har fått hjelp med. Da jeg hadde ei på stor avdeling var i grunne det meste stas å få, de bar også preg av at hun faktisk hadde laget det selv :-) De lagde gjerne samme tingene hver år, så nå har jeg årganssamling.
*Rutletutt* Skrevet 5. november 2010 #10 Skrevet 5. november 2010 Det aller beste vi har fått fra våre da de gikk på smaåbarnsavd var håndavtrykk med maling på et lite lerret (fra eldstemann) og fotavtrykk i gips fra minsta. Det er veldig kjekt å ha:-) Telysholdere de har malt på er også kjekke ting som er gøy å ta frem år etter år:-) Fikk et ganske kult maleri fra eldstemann et år også, på lerret. Bare malt i vei med diverse farger i litt tykk maling - det har vi i stuen, er jo rene kunsten, det:-)
Aliena Skrevet 5. november 2010 #11 Skrevet 5. november 2010 Har bare hatt en jul i barnehagen, men ble veldig glad for lulegaven. Det var en enkel hvit porselensskål som han hadde malt på med fingrene med gull og blått, som så ble herdet i ovnen. Den var faktisk kjempefin. Det fineste var jo uansett hvor stolt han var over å ha julegave til mamma og pappa.
Gjest Skrevet 5. november 2010 #12 Skrevet 5. november 2010 Samme her Brugda... Det var rammet inn, med håndtrykk laged i gips og sikkert det samme diktet.. Jeg begynte å gråte når jeg pakket det opp på julaften.... *snufs*.
Sugarbells med 2 jenter<3 Skrevet 5. november 2010 #13 Skrevet 5. november 2010 Jeg fikk et bilde i kjøpt ramme:-) Bildet var malt med glitter på rosa papir:-) Første gaven jeg har fått:-) Jeg husker at vi laget håndavtrykk i gips når vi gikk på barnehagen, og det har jeg enda:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå