Thunderstruck Skrevet 4. november 2010 #1 Skrevet 4. november 2010 Når legger barna seg? Sendt sms om at de måtte komme hjem klokka 20,det va jo selvfølgelig for tidlig.. De andre fikk være lenger ute. Er jeg streng?? De skal opp 7.20 i morgen og er ikke noe unormalt trøtt..
Melkekua +3 rosa ulldotter Skrevet 4. november 2010 #2 Skrevet 4. november 2010 Her legger min 2. klassing seg mellom 19 og 20. Det var akkurat en stor undersøkelse på at skolebarn måtte ha nok søvn. Det gikk radikalt nedover med presteringen til barna i forhold til hvor mye søvn de hadde hatt.
agent007 Skrevet 4. november 2010 #3 Skrevet 4. november 2010 Min 2. klassing må være hjemme senest kl. 19.00 og legger seg kl. 20.00. Det vet jeg kameratene hans også gjør..
LoveActually Skrevet 4. november 2010 #4 Skrevet 4. november 2010 Min i femte må være hjemme senest halv åtte nå på høst/vinter, han er klar for senga halv ni, så leser vi litt sammen på senga. Han sovner i ni-tia. I fjor la han seg tidligere, men han trenger mye søvn :-D
3småtroll♥ Skrevet 4. november 2010 #5 Skrevet 4. november 2010 Vi har to jenter som snart blir 7 og 8 år. Yngste legger seg halv 8-8 (trenger absolutt den søvnen) Eldste legger seg halv 9. Hun måtte vi skyve tiden litt på da hun hadde store problemer med å sovne når hun la seg kl 8, og da ble liggende til 22-23... Når hun legger seg halv 9, sovner hun fint:) Begge står opp kl 07.00 Yngste må være inne kl 19,00, og eldste kl 19.30
Kamomille Skrevet 4. november 2010 #6 Skrevet 4. november 2010 2. klassingen vår legger seg runt 19:30. Står opp kl 07. Han trenger mye søvn, og det er er abbsolutt aldri spørsmål om å få være opp lenger:)
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 5. november 2010 #7 Skrevet 5. november 2010 2.klassingen vår må være hjemme kl 19 og legger seg ett sted mellom 19.30 og 20.30, som regel kl 20 og sovner fort. Hun står opp kl 7.15.
Blubblubb Skrevet 5. november 2010 #8 Skrevet 5. november 2010 Barn er forskjellige og du må nesten se på hvor mye søvn ditt barn trenger. Min 4.klassing legger seg vanligvis ikke før 21-21.30, og våkner av seg selv frisk og uthvilt før 7 hver morgen. Han har aldri trengt mye søvn. At "alle andre får lov" er det eldste trikset i boka og må tas med en stor klype salt. Spør foreldrene til "de andre" du ;-) Jeg hadde forresten en venninne som barn som alltid fikk være ute lengre enn oss andre og jeg husker at jeg syntes det var sååå urettferdig. Som voksen fortalte hun at hun misunte oss andre som faktisk ble ropt inn, mens hun selv tilslutt gikk hjem fordi det ikke var noen flere å leke med. Det var liksom ingen som brydde seg om når hun kom hjem...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå