Tøysetipp Skrevet 4. november 2010 #1 Skrevet 4. november 2010 Vi tenkte å ha julefest med grøt, hest og slede og nissebesøk for klassen til arvingen. Kan man legge det til i skoletiden? På fredager har de lunsj og etter det er det "gjøre ferdig" og fritime. De kan dessuten gå fra skolen og hit. Eller er det mer passende å legge det utenom skoletiden? Jeg synes alle helgene er full med bursdager og planer og ettermiddagenegår med til aktiviteter og lekser.
Gjest Skrevet 4. november 2010 #2 Skrevet 4. november 2010 Ville snakket med lærerne, men jeg er rimelig sikker på at det er greit de siste dagene før jul. Da er det jo ofte mye "dill" uansett Veldig koselig initiativ!
togutter-08og10 Skrevet 4. november 2010 #3 Skrevet 4. november 2010 Jeg vil etter 16 år i Osloskolen svare ja og nei på dette spørsmålet. For noen år siden hadde det helt klar vært JA. Jeg som lærer hadde syntes det var hyggelig og hadde gjerne kommet. Nå er ting forandret (hvertfall i Osloskolen jeg jobber på) Rektor er meget opptatt av at barna som går på vår skole skal ha likt tilbud. DVS at vi ikke kan "privatisere" og gjøre ting veldig forskjellig fra klasse til klasse. Det skal ikke være slik at hvis du får Tove som lærer er alt topp, men hvis du er uheldig å få Britt så er ikke det så bra. Så hos oss er det slik at skal noen på utflukt, lage mat i klasserommet etc i skoletiden så bør de andre klassene ha samme tilbud. Som mor, syns jeg det er fint at du vil invitere hjem. Og en måte å få skolen med seg på dette er hvis f. eks du sier at det er for å få bedre klassemiljø etc. Men snakk med læreren du.
Nagilimia Skrevet 4. november 2010 #4 Skrevet 4. november 2010 Her hadde det vært klart ja. Vår rektor hadde jubla. Han er en type som er utrolig opptatt av skole/hjem samarbeid og det å ta vare på engasjerte foreldre. Det vil selvfølgelig være forskjell fra klasse til klasse. Vi har noen utrolige engasjerte klassekontakter, og foreldre, så denne klassen har fått tilbud om å besøke politistasjonen. Paralellklassen har foreldre som er kiropraktore, og kom å viste denne klassen et sjelett (plastikk, som skolen ikke har).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå