Gå til innhold

Hva tror DU satte igang din fødsel ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet det er teit, babyen kommer når den er klar osv... Men jeg er en sliten 2 gangsfødende med 10 dager til termin, hadde vært gøy å hørt om det kan være noe som funker på meg også =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bønn. Jeg ba Gud om å si til babyen at den skulle sette igang fødselen, for å slippe og bli satt igang.

Skrevet

Jeg prøvde ut brystpumpen, og vips kom slimproppen. Satt også i et varmt badekar, leste at det skulle hjelpe. Ja, så drev jeg å hoppet mye. Fødte 12 dager før termin. (PS! Anbefaler ikke å pumpe brystene, for det var slik du satte i gang fødsler i "gammle dager"... Det gikk bra med oss, jeg visste ikke at det var "farlig", men fikk klar beskjed fra jordmor om at det "Ikke var lov").

Skrevet

Akupunktur rundt anklene på dagen og vannet gikk den påfølgende natten. Dette var den tredje behandlingen jeg hadde og fødte en uke før termin. :)

Det var forresten min første baby.

Skrevet

Jeg er ganske sikker på a det var pga at vi hadde sex. Hormonene er jo de samme som de bruker med å sette i gang fødsler med, så tror det ligger noe i det. Det startet en time etter at vi hadde hatt sex :)

Skrevet

var noe i gjerdet, var på overtid, ble strippet. Hadde nok satt igang rimelig snart uansett, men tror det var det som satte fart på sakene ja!

Skrevet

Nå er jeg nysgjerrig....hva fant du i gjerdet?

:)

Skrevet

slappe heeeeelt av etter en lengre periode med mye å gjøre.

Sov så godt og avspent... helt til jeg våknet av rier.

Skrevet

Begge mine fødsler startet kort tid etter jeg testa brystpumpa.14 og 10 dager før termin, satser på å prøve den denne gangen også. Under siste fødsel ba jordmor meg om å håndmelke meg i dusjen, så har ikke fått høre at dette ikke er lov.

Skrevet

jeg tror rett og slett det var at jeg slappa av!jeg SKULLE føde etter nyttår og da 1.januar kom begynte fødselen,10 dager før tida:)

Skrevet

jeg tror rett og slett det var at jeg slappa av!jeg SKULLE føde etter nyttår og da 1.januar kom begynte fødselen,10 dager før tida:)

Skrevet

slappe heeeeelt av etter en lengre periode med mye å gjøre.

Sov så godt og avspent... helt til jeg våknet av rier.

Skrevet

Ja det er lut å være bevviste.

Hver fredag er det go'helg tilbud på kiwi, noen ganger er det laks (det er ikke alltid det lønner seg) Andre ganger kan det være pepperbiff. Alltid til kr 14.90

De som har tilgang på ica maxi burde ta en tur innom der, der er det alltid supre 10 kr markeder, da er det kjente merker de har kampaje på. Eks lilleborg vaksemidler, tannrkem til 10 kr, håndsåpe, tacosaus, pølser....

Skrevet

Svaret på spørsmålet ditt for meg - sykehuset!

Skrevet

Eh....tror du er inne på feil tråd, 19:18 :)

Skrevet

Jeg hadde vasket gjestebadet og gjort i stand gjesterommet fordi moren min skulle komme ttil fødselen, og jeg husker jeg tenkte at nå kunne babyen egentlig bare komme.

Samme kveld gikk mannen min og jeg ut og spiste et stort måltid med fet mat. På natta fikk jeg rier og jeg trodde det var pga. all maten. Dagen etter kom babyen.

Lykke til!

Skrevet

artig å høre om disse rådene.jeg for min del tror ikke på noen av dem.tenk om du spiser en pose non-stop også starter fødselen like etterpå.var det da non-stoppene som gjorde susen???

jeg for min del prøvde masse med min første.jeg holdt utdrikkningslag 2uker før termin,sprang i trappa,hoppet,sex,spiste div ting venninner annbefalte,var forlover ti dager over termin og det i seg selv er jo stress,så der prøvde vi stresset også,ble strippet 12 dager over termin og fikk modningstablett 15 dager over termin.til sammen 4 stk i løpet av et drøyt døgn. den 16 dagen ville ikke legene vente lenger og jeg måtte ta keisersnitt.så alt dette vaset kan like godt være ren flax og tilfeldigheter mener jeg iallefall.

og vet du...disse vellmente tipsene...man blir DRITTLEI dem når man har gått noen dager over termin.!!!! husk det alle dere med gode tips.ikke prakk det på folk om de ikke spørr!

Skrevet

Jeg tror 19:18 er i helt riktig tråd, jeg! ;)

'Ja det er lut å være bevviste.'

Ja! Klart man må være bevisst på hva som starter en fødsel. Som regel

er det rier som kan sette igang en fødsel, men man vet jo aldri!

'Hver fredag er det go'helg tilbud på kiwi, noen ganger er det laks (det er ikke alltid det lønner seg)'

Klart det ikke alltid lønner seg å sette i gang en fødsel med en hel laks.. Er man ikke stappa, så BLIR man stappa! 19:18 har et poeng!

'De som har tilgang på ica maxi burde ta en tur innom der (..)Eks lilleborg vaksemidler, håndsåpe, tacosaus, pølser.... '

Vaksemidler -'Eg har vakse så mykje at eg ikke orkar meir no!'

Og hvem i alle dager sier at en mix av håndsåpe, tacosaus og pølser

IKKE setter i gang en fødsel?

..så 19:29; den må du nok lenger ut på jordet med..!

Skrevet

Dagen før termin drakk jeg masse bringebærblad-te (bra for livmorsmodning), hadde sex og tok et langt, varmt bad. Da kom slimproppen. Utpå kvelden merket jeg bittelitt "romling" i magen og hadde en skikkelig 30 minutters aerobic-session med samboeren min. Da begynte det rolig, men sikkert. Slappet av uten å få sove hele natta og dro på sykehuset rundt 5-tiden. Ungen var ute litt over 11.

Skrevet

sex hver dag flere ganger for dag i et par uker før termin:P

Skrevet

17 dager over termindato gjorde susen for nr 3 her i huset. Hadde virkelig prøvd alt, men det er bare tiden og veien som teller. Ingenting du kan bestemme uansett, så finn deg en god bok imens.

Skrevet

Begge mine fødsler har startet etter at jeg har tatt det helt med ro en dag etter å ha stresset med å få ting ferdig den siste tiden. Den første 10 dager før terminen og den andre 3 dager etter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...