Anonym bruker Skrevet 4. november 2010 #1 Skrevet 4. november 2010 I dag lå jeg på gulvet og koste med datteren min på to år. Jeg kilte henne på ryggen og på magen. Etterhvert tar hun hånden min mens hun sier "tiss" og prøver å få meg til å ta henne på tissen. Er dette normalt? Jeg har aldri opplevd at et barn har et slikt forhold til kroppen. For et par dager siden fant jeg et hår på utsiden av skjeden hennes. Det lignet på et kjønnshår. Tanken om seksuelt misbruk snek seg innover meg, men jeg slo det raskt fra meg da jeg ikke kan tenke meg hvem som kunne gjort noe sånt. Nå begynner jeg å bli bekymret og jeg klarer ikke å slå tanken om misbruk fra meg. Er det noen som har opplevd noe lignende?
Anonym bruker Skrevet 4. november 2010 #2 Skrevet 4. november 2010 Er ganske normalt.Min datter onanerer hele tiden i tide og utide.Jeg ante ikke at 2-3 åringer holdt på sånn så jeg ble kjempebekymret og trodde kanskje at hun hadde blitt misbrukt siden det står at det er et teng på det. Dette er liksom ikke noe foreldre snakker så mye om at barn faktisk onanerer og det er helt normalt. Er hun misbrukt må du se etter mer alvorlige tegn som adferdsproblemer. skjønner at du syns det med håret var ubehagelig men se etter andre tegn før du tenker så mye mer over det.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2010 #3 Skrevet 4. november 2010 Hmm..et kjønnsår kan jo ha ligget på badegulvet når hun har krabbet naken rundt. Er det andre ting som får deg til å stusse da?
Anonym bruker Skrevet 4. november 2010 #4 Skrevet 4. november 2010 Hvis du er bekymret for misbruk, (noe jeg ville tenkt mye på ved funn av kjønnshår ved kjeden) kan du finne frem en dukke, eller tegning av ei jente, og spørre om noen har tatt på henne der-mens du peker på dukka eller tegningen, men ikke pek på tissen med en gang! Spør om noen har tatt henne på magen eller andre uskyldige steder først, så ikke spm blir så skummelt!
Anonym bruker Skrevet 4. november 2010 #5 Skrevet 4. november 2010 Et kjønnshår kan som hun sa over ha ligget på badegulvet, kommet fra håndkle osv.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2010 #6 Skrevet 4. november 2010 Hun har antakelig funnet ut at det er godt å ta seg på tissen, syntes det var godt å bli strøket, og ville derfor også bli strøket på tissen. For så små barn er det ikke forskjell på rygg og underliv, det er kropp. Slik som du beskriver det ville jeg ikke ha vært bekymret. Må legge til at dersom en voksen hadde utsatt henne for en type misbruk som ville ha etterlatt kjønnshår ved skjeden hennes, og så nylig at det fremdeles var der, så ville du nok ha sett det. Da hadde hun hatt skader, og vondt (uff, grusomt å skrive om). Dessuten mye som ser ut som kjønnshår. Jeg har en strikket innejakke som feller hår som ser akkurat ut som litt tynne kønnshår. Ser ille ut når jeg har sittet med den i hvit sofa!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå