Anonym bruker Skrevet 4. november 2010 #1 Skrevet 4. november 2010 Må jo bare velge å le. Snuppa sitter i sofaen og ser barnetv med yndlingsbamsen sin. Farmor er på besøk med nok en liten bamse i håp om den hun har kjøpt skal overta som favoritt. Så nå sitter snuppen der da med bamsen sin i armkroken og følger med på tv'en mens farmor holder det gående. "Skal du ikke leke med den fine bamsen farmor har kjøpt" Også spretter hun bamsen rundt i sofen og oppetter snuppen. "Å, skal bamsen farmor har kjøpt få sitte å kose også?" og da danderer hun den inn i mellom snuppen og bamsen hun koser med. Og når snuppen bare sitter der- for hun ser jo barnetv og er opptatt med det- så er det til å sprette den rundt i sofaen igjen. Og hele tiden " som FARMOR har kjøpt." Har tydeligvis veldig stort behov for å få frem akkurat det. Er sånn med absolutt alt hun gjør! Puh!
Anonym bruker Skrevet 4. november 2010 #2 Skrevet 4. november 2010 Slitsomt! Men bra at du tar det med godt humør da. Det finnes tross alt verre farmor'er enn det der. Ta min for eksempel. Jeg vokste opp med å ha en jevngammel kusine. Farmor satte alltid henne høyest, for hun var et par måneder eldre enn meg, og datter av farmors favorittsønn. Møtte vi kjentfolk, spurte de ofte om dette var det flotte barnebarnet de hadde hørt så mye om. Godjenta. Den aller beste... osv... Farmor sa alltid at: Åneeeei dette er den andre. hehe Så en farmor som vil ta styringa og som søker oppmerksomhet, det synes jeg ikke er så ille. Ville gjerne bytta med ungen din der ja!
Anonym bruker Skrevet 4. november 2010 #3 Skrevet 4. november 2010 Kan skjønne at det er litt irriterende ja Men høres ut som en farmor som er veldig glad i barnebarnet sitt, og det er vel ingenting du skal være mer glad forr enn det?
Anonym bruker Skrevet 4. november 2010 #4 Skrevet 4. november 2010 uff, du har min dypeste sympati. Er så slitsomt med farmødre som er stolte av barnebarnet sitt, som gir det gaver og som har lyst til at barnebarnet skal vite at de eksisterer og at de er glade i dem. Da er det nok langt bedre med en farmor "six feet under" som farmoren til våre barn.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2010 #5 Skrevet 4. november 2010 Ja. Etter x antall år der jeg har måtte forholde meg til de, som aldri kan se ting fra andre sitt ståsted eller skjønne at vi kanskje gjør ting annerledes enn de gjorde for 40 år siden så kan jeg fint inrømme at jeg nærmer meg hurpete svigerdatter. Selv om jeg ikke føler jeg er helt der enda. Men gi meg 6 mnd til så skal du se Og ja, de elsker henne virkelig. Har aldri vært noe tvil om det.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2010 #6 Skrevet 4. november 2010 Syns du er heldig som har en farmor som bryr seg. Mine har ingen bersteforeldre som bryr seg
Gjest Skrevet 4. november 2010 #7 Skrevet 4. november 2010 Det var sånn jeg var som tante.. Før jeg fikk egne barn Skjønner henne godt, og skjønner deg som ler litt av henne! =)
Anonym bruker Skrevet 4. november 2010 #8 Skrevet 4. november 2010 Helt enig, hade gjerne hatt en farmor som viste litt interesse for lillegutten her i hus....
Lilleleen Skrevet 4. november 2010 #9 Skrevet 4. november 2010 Syntes faktisk at farmor her tar litt av jeg. Kjempefint og hyggelig at hun er glad i barnebarnet sitt, men kanskje greit å roe rompa litt? Jeg syntes denne farmoren virket litt masete og jeg er glad mine besteforeldre ikke maset slik. Koselig med gaver, for all del. Men ikke når man har en baktanke,slik det virker som denne farmoren har. ( Vil at barnet skal like hennes gaver best, ikke la jenta velge sine favorittleker selv) For barn bryr seg ikke sånn om hvem favorittleken er fra. Så skjønner HI
Anonym bruker Skrevet 4. november 2010 #10 Skrevet 4. november 2010 Jeg skjønner deg godt. Barnet mitt har selv en slik farmor x 100. ..og det ingenting søtt eller koselig med det; det er psykt og irriterende! Gamle hønsa som sitter der og prøver å være såå god og snill mot barnebarnet sitt, samtidig som hun gjør alt for at foreldrene skal skille lag. Kjempekoselig at hun er så engasjert ja. Dere som IKKE har besteforeldre som er så engasjert, dere vet absolutt ikke hva dere sier når dere uttaler at "det hadde vært såå koselig hvis jeg hadde det slik!". Det er en hårfin balanse mellom engasjement og provoserende, innpåslitende oppførsel. Og jeg tror ikke det er så mange besteforeldre (til barna) som er så flink til å vite når dem skal "gi seg". Desverre.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2010 #11 Skrevet 5. november 2010 Kansje bedre med en slitsom farmor enn med en død en?
Anonym bruker Skrevet 5. november 2010 #12 Skrevet 5. november 2010 Ikke alltid så lett å konkurrere med mormor nei ...
Anonym bruker Skrevet 5. november 2010 #13 Skrevet 5. november 2010 Det der er så sant!! Mange jenter er ordentlig fæle når det kommer til kritisering av farmor til barnet, mens mormor er det aldri noe galt med. Om alle tenker etter, så er jeg sikker på at mormor er like ivrig! Det er bare at siden det er jentas mamma, så er det bare koselig og ikke irriterende i det hele tatt.. Man legger ikke merke til "feilene" som man ser hos farmor. Til HI: Hadde du reagert på samme måte om det var mamman din som satt sånn med den bamsen? Det kan jeg aldri tenke meg.. Det er såklart en balanse mellom uinteressert og overengasjert, men akkurat den historien du fortalte her var virkelig ikke provoserende eller dum på noen måte. Hørtes ut som en strålende farmor! Må nok komme med hakket verre historier for å få sympati fra meg hvertfall.. Har det crossed your mind at farmor kanskje synes det er stas å ha kjøpt noe fint til barnet? Det er jo faktisk ikke alle som har økonomien til å gjøre det hele tiden..
Anonym bruker Skrevet 5. november 2010 #14 Skrevet 5. november 2010 Tror ikke HI skrev dette for å få sympati akkurat. Mere for at det var komisk.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2010 #15 Skrevet 5. november 2010 Ja, det virker ikke som at HI prøver å kritisere farmora...
Anonym bruker Skrevet 5. november 2010 #16 Skrevet 5. november 2010 Neste gang farmor kommer så ros MASSE. Og legg til setninger som; hva skulle du gjort uten farmor: og min mann: for en fantastisk mamma du har fått. "skulle ønsker jeg ble en like god mor og farmor som deg" Smil og server kaffe etterpå. Også litt værprat også pån igjen, nei se på den bamsen farmor har gitt deg, hva skulle vi gjort uten den. Farmor har betalt den, visste du det? Neida, gikk litt langt der, men litt inspirasjon håper jeg du har fått
Anonym bruker Skrevet 5. november 2010 #18 Skrevet 5. november 2010 Er godt å se at det er noen fornuftige damer her som faktisk klarte å innlegget for det det var. En liten tankelufting om en ( i utganskpunktet søt og flink) farmor som mener alt godt men som desverre ikke skjønner når nok er nok. Sympatien din var jeg ikke ute etter, du som var redd for det! Tror ikke et anonym forum fullt av kranglete kjerringer som fremstår så uspiselig til tider at man ikke ville reddet fra å drukne engang er stedet for å lete etter slikt. Takk, men nei takk! (og ja, jeg fikk med meg at jeg IKKE fikk den!) Og dra inn døde besteforeldre? Helt alvorlig? Visst er det bedre med en sprell levende, overivrig og til tider nok så irriterende farmor enn en markspist en! Men ikke prøv å fortelle meg at dere aldri hadde blitt irritert og frustrert over vedkommede om situasjonen hadde vært annerldes. Da er man enten verdens største dørmatte, uten egne meninger. Eller lobotomert. Ha en strålende helg damer. Dere skuffer aldri! Lenge leve anonymforumet! Underholdningsverdien er ubeskrivelig Ps! Er sikkert mye snadder her til rettskrivnings-politiet! HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå