Mockanin Skrevet 4. november 2010 #1 Skrevet 4. november 2010 Hvordan fungerer det i forhold til unger og familie? Har lyst på en hund til. Og den vi har skulle så gjerne hatt en lekekamerat. De gamle "tantene" i nabolaget omentrendt putter hundene sine på innerlomma når dem ser schäferen vår, så han får ikke lekt med andre hunder. Noen sier det blir dobbelt så mye jobb, men helt dobbelt opp blir det jo ikke. Man vil jo gå tur med begge hundene på en gang. Noen med erfaring?
CJB Skrevet 4. november 2010 #2 Skrevet 4. november 2010 Vi har 3 hunder, og sønnen vår er 9 månd. Går helt knirke fritt men jeg driver da også med hund på fritiden ( agility, lydighet og utstilling ).
Gjest irismor Skrevet 4. november 2010 #3 Skrevet 4. november 2010 Jeg hadde to golden retrivere. Åh som jeg savner de :-( Det blir jo to av alt matskåler bånd osv. Dobbelt opp av mat og dyrlegeregninger. Men noe større mengde med arbeid er det egentlig ikke :-)
* 5 om dagen * Skrevet 4. november 2010 #4 Skrevet 4. november 2010 det første som jeg tenkte på, var plass i feks bil...det er jo litt å tenke på.
Gjest Skrevet 4. november 2010 #5 Skrevet 4. november 2010 To bikkjer i hus her, belgiske fårehunder. De har utrolig mye selskap i hverandre, og slik sett ser jeg nesten bare fordeler i å ha to hunder framfor en. Kanskje en smule mer støy, siden de jo trekker hverandre opp, men så langt har vi ikke sett at naboen har luska rundt med hagla..... ;-) Aller mest bråk er det når begge to er ute og oppdager sånne små"rotter" komme trippende... Begge to hater sånne små vesener, dypt og inderlig, og sier høylytt i fra om det.
MღM Skrevet 4. november 2010 #6 Skrevet 4. november 2010 Vi har to hunder og for vår del så må jeg innrømme at jeg ofte skulle ønsket meg bare en...men vil selvfølgelig ikke være uten en av de det jeg synes er slitsomt er hvordan de påvirker hverandre. Og det er de dårlige egenskapene sine de gjerne deler, he he. De girer også hverandre veldig opp når vi går tur og er ikke så morsomme når vi møter andre hunder...Vet om mange som har flere hunder som fungerer bedre enn våre, så det står nok også mye på oss som hundeeiere at vi har tatt oss litt vann over hodet med tanke på tid til trening på ting vi ikke er fornøyde med osv. Men jeg hadde satt pris på litt slike svar den gangen jeg spurte litt når vi tenkte på å skaffe oss en hund til Fikk veldig mange svar om at det ikke var mye mer jobb og man gikk jo med begge på tur osv. noe som for oss ikke ble sååå lett. Det skal også nevnes at hund nr to for oss er ei urokråke og en god del vanskeligere å trene en vår første hund - så fikk en liten overraskelse der gitt ;D Ellers elsker jeg begge hundene våre, tross for irriterende uvaner, så er det to herlige kosehunder som gir oss mye glede
Gjest Skrevet 4. november 2010 #7 Skrevet 4. november 2010 Vi kommer til å skaffe oss to Schæfere når vi flytter til en litt større tomt. Har kun en nå. Schæfere har godt av selskap for da leker de ofte og får trent seg på den måten. Kjør på du! Schæfere er fantastiske familiehunder også. Men de krever plass og fysisk aktivitet, men det antar jeg at du vet!
Mockanin Skrevet 4. november 2010 Forfatter #8 Skrevet 4. november 2010 Takker for mange svar. Jeg har som sagt veldig lyst på en til. Tenkte da på schäfer tispe. Desverre er ikke mannen min enig med meg :-( Har ikke diskutert det i grunnen, men viste han bilde av en nydelig valp fra samme kennel som vi fikk den vi allerede har og da fikk jeg bare beskjed om at vi skulle IKKE ha en til. Elsker schäfere, men har også en liten "forelskelse" i sorte cocer spanielere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå