Gå til innhold

Tips til dere som har dårlig råd og som bekymrer for jula

Anbefalte innlegg

Skrevet

Handle mel på Obs denne uken, betydelig billigere enn normalpris.

Ikke kjøp mer enn du strengt tatt trenger, kutt ut saft, brus, kjeks, godteri, alkohol, røyk, yoghurt osv i tiden framover, lag maten selv og bak i stedet for å kjøpe ferdig/halvfabrikat.

Ikke kjør mer bil enn strengt tatt nødvendig, aldri handle på bensinstasjon, smør niste.

Det er faktisk en del å spare på å være en bevisst forbruker. I tiden før jul kan du på denne måten gi deg selv ekstra penger til disposisjon.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blond - det er faktisk slik en del av oss har god råd... at vi begrenser pengebruken hver dag!

Selv sykler jeg 4 km til jobb hver eneste dag hele året f.eks. Selv om jobben er rett ved siden av et storsenter, er jeg aldri innom med mindre det er noe bestemt jeg skal ha (men så liker jeg ikke å handle heller da).

Handle gjør vi etter liste.

Skrevet

Vet ikke om det lønner seg å kjøre 5 timer for å handle billig mel på Obs, men takk for tipset du...

Skrevet

Det er dessuten ikke melet som utgjør den store kostnaden i de tusen hjem. Faktisk bare en liten bagatell.

Skrevet

i tillegg til tipsene fra Blond, det er masse å spare på å kjøpe butikkjedenes egne merkevarer istedet for de kjente merkevarene. Innholdet er akkurat det samme.

Skrevet

Syns dette var gode tips,jeg:) Takk, blond:)

Det lønner seg å kjøpe ting på tilbud nå fremover mot jul. Nå er det mel, neste uke er det noe annet det går mye av til jul :)

Skrevet

hvorfor så negative til HI`s forslag?

Kan da være nyttig for mange. Meg f.eks som er vandt til å ha god økonomi, men har gått på en kraftig smell.

Takk for tips HI.

Kom gjerne med flere sparetips ;)

Skrevet

Og billige sjokoladekalendere har de på europris.Tror de koster 6-7 kr.Om man handler julemat litt etter litt så blir det ikke så dyrt like før jul.Ribbe f.eks som koster 15 kr kiloet på rema.

Skrevet

Ja mel er jo jævlig dyrt i utgangspunktet.

Skrevet

Nei, det er jo ikke det - men hvorfor ikke kjøpe det nå, og spare noen kroner, i stedet for å betale full pris om et par uker om man likevel skal bake til jul? Lønner seg å tenke litt!

Skrevet

Hvor mye koster melet på Obs nå da?

-bakedama-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...