Gå til innhold

Til dere som har babybilstol

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mulig dette er et dumt spørsmål, men når babyene deres har blitt større, er det ok at bena stikker utenfor setet?

Har en liten tass på fem mnd som har blitt lang i det siste og bena stikker på utsiden. Han veier 7 kg, og setet skal holde til han er 13 kg. Men så tenker jeg at han kanskje har vokst ut av det når bena stikker ut?? Han sitter helt fint med ryggen, men som usikker førstegangsmamma lurer jeg altså på om det er ok at bena stikker ut foran.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bena må stikke ut etterhvert når de blir lengre. Gjør det når du bytter sete når han blir større også. =)

Skrevet

Ja det er helt ok. Den problemstillingen vil du få etthvert som han skal over i større stol også. Når de skal sitte bakovervendt så lenge som mulig er det ikke til å unngå at det blir dårlig plass til beina, og det går helt fint.

Det er høyden, altså at hodet ikke stikker over stolryggen en bør være obs på. Men da blir den gjerne for trang ellers også.

Det kan godt være man må bytte tidligere enn vekten tilsier, fordi babyen blir for lang til stolen.

Skrevet

Har tenkt på det samme. Min 6kg tunge og lange gutt sitter med beina ut, bakovervendt selvsagt.. Han får plass til bena, men må bøye de litt.. Han har det ikke ubehagelig tror jeg, for da ville han vel sagt ifra.

Tror ikke det er så mye man kan gjøre.. Er vel vanskelig å finne setet nr 2 når de ikke ahr bikket 9kg.

Skrevet

Det er bare når de er bittesmå babyer at bena ikke stikker på utsiden, når de blir lengre så får man ikke tak i seter som ikke bena stikker utenfor :)

Men det er mye man skal lure på som førstegangs :)

Så lenge barnet sitter komfortabelt og ikke hodet er over seteryggen så er det ingen problem :) Å husk når du kjøper sete nr 2 etterhvert at barn bør sitte bakovervendt til de er 3 år! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...