Gå til innhold

blir barnet mitt utenfor? er jeg tullete?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har ett barn med en mann som har to barn fra før. han vil ikke ha flere barn (noe jeg vil og det er mange grunner til det). mitt barns to halvsøsken bor mest (hver2 helg + noen ferier hos oss) hos mor, og der har de to halvsøsken til. jeg føler at de fire barna som bor hos mor er knyttet sammen og mitt barn er utenfor. og de har alle ett søsken som de kan si har både samme mor og far.

jeg tenker at jeg kanskje ikke klarer å se dette som en "sunn voksen". dette er veldig såre følelser hos meg og blir kanskje forsterket av at mannen min ikke vil ha flere. jeg kan ikke se for meg meg selv som ettbarnsmor...

mitt spørsmål er altså om jeg er urimelig/tullete osv. når det gjelder akkurat det med å være utenfor? er jeg for hårsår? jeg tenker også på når disse fem barna blir voksne.

mor og far til mine barns halvsøsken snakker nesten ikke sammen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Der kan jeg godt kjenne meg igjen i, mye av det. Er glad i dag for, at barnet ikke bor sammen med oss foreldre sammen. Det som du nevner der med, at barnet ditt er utenfor, tror jeg gjerne p[. Jeg var ogs[ veldig redd for disse tingene der, hvis vi fortsatte sammen. Det er n[ mange grunner for, at vi ikke er sammen i dag. S{ bare det er sagt. Men, det der en er veldig viktig faktor.

Men, hva skal man gj;r, og hva skal man si!! Det har jeg lurt p[ mange ganger..

Skrevet

Ja, barnet ditt blir nok litt utenfor. Det får ikke samme erfaringer og oppvekst som de to andre, eller de fire andre. Fellesskapet blir ikke optimalt, særlig ikke om aldersforskjellen er stor også. Mange stebarn vokser gjerne opp med sjalusi mot fellesbarn hos far også, mot fellesbarn og deres mor. Ingen optimal situasjon.

Ville ikke fokusert så mye på det ovenfor mannen din, men heller fokusert på ditt ønske om to barn, eller fler, så kan du la to barn bli et kompromiss :-)

Skrevet

ja, barnet ditt er utenfor.

er halvsøskenene sjalu på barnet ditt? dette er nok en viktig faktor for hvordan forhold de har/får. hvordan det blir når de alle er voksne kan bare tiden vite.

Skrevet

Har det akkurat slik som deg, han har to barn fra før og vi har et sammen...og jeg vil ha et barn til:( hvorfor skjønner ikke menn det???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...