Gå til innhold

Jeg kjeder meg så..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hver eneste dag er helt lik. Jeg er hjemme med baby, men har ingen venner i det hele tatt, så hver dag går egentlig til det samme. Altså, jeg leker, synger, leser osv med babyen, men vi ser jo så å si aldri andre mennesker. Vi går trilletur hver dag, men må innrømme at det er litt kjedelig helt alene, babyen sover jo som oftest uansett.

Jeg var med i en barselgruppe i regi av hs, men de andre var veldig tydlige på at de var opptatt med egne venner, familie osv. Vi møtes uansett kun hos hs en gang i mnd for kontroller. Og jeg begynner å lure på hvordan dette skal ende, er vel viktig med sosialisering av barnet etterhvert? Tid begynner isåfall det å bli viktig?

Jeg er så "heldig" at jeg kan være hjemme i 6ekstra mnd etter permen, så han skal jo ikke i barnehage før lenge heller.

Dagene er så kjedelige, mye av tiden går til data når han har lagt seg, og det er jo ikke så gøy hele tiden.

Jeg vet at mye av det er min egen feil og, men det er liksom så vanskelig å få venner, de fleste blir bare bekjente.

Ett lite hjertesukk fra meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så flink du er som leker, synger, leser med babyen og går trilleturer! Det er litt tiltak når man er aleine, men du ser ut til å ha det meste under kontroll! =) Bra! Kan du ikke undersøke om det er noen åpen barnehage i nærheten der du bor?

Eller andre tilbud du og babyen kan gjøre sammen, og treffe andre?

Skjønner du kjeder deg litt, det kan være ensomt å ha permisjon!

Klem til deg!

Skrevet

På tide å engasjere seg mer, kom deg ut og finn ut hva som skjer i nærmiljøet. Kan hende finnes det babysang, trillegrupper, mor&barn trim (en del treningssentre har egne treningsgrupper), arranger noe selv for deg og andre i samme situasjon.

Les bøker som engasjerer deg, skriv artikler, mal huset eller bli flyktningguide. Permisjonsperioden er tiden å tenke nytt på.

Lykke til, dette klarer du!

Skrevet

Jeg er litt i samme situasjon. Hvor bor du kanskje vi kan kjede oss sammen? :)

Skrevet

Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver.Jeg har en gutt på to år men har ingen venner med barn.Syns det er veldig trist.Hadde vært koselig å kjent noen med barn.

Skrevet

Hadde jeg ikke lekt med han, vært på trilletur osv tror jeg vi begge hadde gått på veggen.

Vi er på venteliste på babysvømming, så det er jo en ting da, men er lange ventelister. Åpen barnehage vet jeg ikke om, men kan alltids sjekke opp i det, men er kanskje aldersgrense på det?

Skrevet

Bor på sørlandet, Aust agder. :)

Skrevet

Det er sikkert noe tilbud rundt deg som du ikke vet om en gang =)

Spør på HS om de kan anbefale noen åpne barnehager for eksempel =)

Skrevet

Aaahh. Jeg bor i østfold :/

Skrevet

Der har du meg ogs[. Jeg er hjemme med en baby, jaja ikke helt baby da lengere, men bare litt. Kjeder meg ogs[. Har nettopp flyttet til ny plass, hvor jeg kjenner INGEN. Var med en barselsgruppe, og hadde god kontakt i begynnelsen, men n[ er de andre begynt i jobb og bhg. De har ogs[ familie, og jeg er alene. Hva skal man da gj;re. Nei, det er ikke bare [ ta kontakt med folk heller. M;ter noen ute p[ tur med vogn, men de g[r alltids med noen, og skjenker deg ikke en tanke. Barnet st[r p[ venteliste til bgh. Det er n[ alltids noe.

Jeg bor i Sandnes kommune, grensen til Gjesdal kommune..Andre i n'rhten_

Hva som skjer med min data, vet jeg ikke. Tar ikke enkelte bokstaver..Som dere kanskje skj;nner.

Skrevet

Jg skal hvertfall sjekke opp i det med åpen barnehage. :)

Noe av greia er og at jeg skulle ønske jeg hadde noen å finne på ting med på kveldene. Det hadde vært deilig å kommet seg ut av huset på venninnekvelder osv.. Bare det å se noe annet en tv og være uten barn. (Kanskje ikke så lurt å skrive dette på dib da. :P )

Skrevet

JO da =) Det er lov å ønske seg alenetid, selv på Dib =)

Skrevet

Anonym 13:54:

Jeg bor i Gjesdal kommune. Kanskje du har lyst å treffes?

Send meg i tilfelle en melding :)

Skrevet

Skrevet

Skrevet

Hei!

Ingen babysang, babysvømming e.l. der du bor?

Både kulturskolen og kirken har ofte et slikt tilbud og det er det jo verdt å tenke på.

Åpen barnehage?

Det finnes det også mange steder, ihvertfall 1-2 ganger i uka!

Ring kommunen og sjekk ut hva som finnes!

Veldig bra at du blir litt lengre hjemme med barnet! Den viktigste personen i barnet ditt sitt liv er deg og det har ikke behov for så mye mer. Imidlertid greit å sørge for at barnet er vant til også andre voksenpersoner, så overgangen ikke blir så brå.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...