Gå til innhold

Skal jeg kutte ut mora mi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I en alder av 30 år vet jeg rett og slett ikke om jeg orker mer. Faren min er alkoholiker og voldelig av seg. Mora mi driver å manipulerer oss barna (har hun alltid gjort), hun peker ut unge etter unge som "den stygge ulv" tur etter tur, dvs hun kutter kontakten, snakker dritt om oss en etter en. Hun setter oss opp mot hverandre og splitter søskenflokken, det er først nå i senere tid at vi alle ungene har skjønt at det ikke er oss det er noe galt med. Hvordan holder mannen hennes ut??

Jeg har tilgitt mamma for at hun skremte meg i søvn hver kveld da jeg var lita med stygge stemmer og sangstemmer, leste med en overdrivelse så sterk at jeg begynte å gråte og ble redd. Jeg føler meg psykisk mishandlet og sliter den dag idag. Hver natt våknet vi ungene opp med fyll og bråk og slossing, jeg sover enda ikke helt trygt om nettene. Eneste jeg vet er at jeg er en god mor for mine barn og gir dem den stabiliteten og tryggheten de trenger. Burde jeg kutte ut min egen mor for godt selv om det er tungt? jeg vet nemlig ikke om jeg orker mer, hun har aldri vært en god mor for meg. Aldri støttet meg når jeg virkelig har trengt det og aldri aldri aldri har hun sagt at hun er glad i meg.

Og nå viser det seg at jeg er den store stygge ulven denne gangen, hun ignorerer meg fullstendig, plutselig, det sårer og er ødeleggende. Hva har jeg noen ganger gjort mot henne, ingenverdensting!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun høres ikke ut som mora di! Det skal mer til enn livmor for å bli mor etter min definisjon, og din mor høres ut som mangler de fleste av de egenskapene som gjør en kvinne til en mor!

Skrevet

Dette er som å lese min egen historie. Jeg kuttet kontakten med min mor for nesten 3 år siden. Det var rart, men etter å ha brutt kontakten har jeg fått ro i livet mitt hvis du skjønner hva jeg mener. Jeg bare forholder meg ikke til henne. Jeg har to brødre. Han ene har gjort som meg. Vår andre bror har fortsatt litt kontakt med henne, men han respekterer at vi ikke orker å ha noe med henne å gjøre, samt å høre OM henne.

Hun har psykisk og fysisk mishandlet oss i alle år, ydmykte oss foran venner og familie.

Stå på HI...luk ut alle negative elementer i livet ditt - husk at livet er kort!

Skrevet

Livet er altfor kort. Jeg orker ikke den dama lenger, ikke kan jeg gjøre noe for å "forandre" på henne heller, få henne til å "se". Bare hun kunne sagt at hun var glad i meg...

HI

Skrevet

Jeg ville kuttet henne ut.

Skrevet

Kutt henne ut og plei de vennskapene rundt deg som gir deg kraft :-)

Skrevet

Hvis det er slik du beskriver, hadde jeg kuttet kontakten.

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...