konemor med gutt+spire:) Skrevet 4. november 2010 #1 Skrevet 4. november 2010 Nå som det begynner å bli kaldt ute har jeg hentet fra ulletøyet jeg kjøpte i sommer og som vi har igjenn fra i vinter som enda passer. i fjor var det ingen problemer med å ha ull på for gutten vår. i år har vi større problemer! når han får det på går det maks tre sekunder før han vriir seg rundt i en enorm kløe og blir helt stiv i kroppen og rar i ansiktet av ubehaget av ull mot kroppen. så vi har måttet flekke det av fortere enn svint hver gang har han det på seg i ti min får han smålig utslett på kroppen. har prøvd ullfrotte også men det fungerer på same måten! tar bare lenger tid før ubehaget kommer! hva gjør jeg nå i vinter når jeg ikke kan ha på han ull? det blir jo så sinnsykt mye klær for å holde han varm i nesten 17 minus!!! HJELP!
konemor med gutt+spire:) Skrevet 4. november 2010 Forfatter #2 Skrevet 4. november 2010 han er forresn to år om det skulle ha noe å si... tenker på bevegeligheten en toåring trenger som blir vanskelig med mye klær på.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 4. november 2010 #3 Skrevet 4. november 2010 Velkommen til samme verden som foreldre til atopiske barn ;-) Ja, det er surt når barnet ikke tåler ull, men det går fint likevel altså. Har tåler ikke de tre yngste noe særlig med ull rett mot huden. Vi bruker bomull og/eller superundertøy, litt avhengig av temparatur og vær. Superundertøy føles nesten helt som ull, men det klør ikke. Da kan du bruke ull eller fleece utenpå. I vinter hvor det var nede i -20 grader holdt i hvertfall mine seg varme og gode med superundertøy.
konemor med gutt+spire:) Skrevet 4. november 2010 Forfatter #4 Skrevet 4. november 2010 atopisk? her er jeg på viddene sjønner jeg... han har ikke det? og hva er det? altså superundertøy er tingen når det blir veldig kaldt og fleece når det ikke er så himla kaldt?
Espoir Skrevet 4. november 2010 #5 Skrevet 4. november 2010 Superundertøy er flott, og slike kan også brukes, det har nsten akkurat samme egenskaper som ull, bortsett fra at det ikke klør.
Willy Wonka Skrevet 4. november 2010 #6 Skrevet 4. november 2010 bomull innerst er også helt greit om vinteren. Jeg selv tåler ikke ull og bruker bomull. Jeg er aldri kald om vinteren selv om jeg er aktiv i akebakken etc med barna.... Når jeg er på skitur selv så har jeg på superundertøy.
Gjest Skrevet 4. november 2010 #7 Skrevet 4. november 2010 Superundertøy funker supert det og! Ingen kløing =) Kjøp på en sportsbutikk!
labine Skrevet 4. november 2010 #8 Skrevet 4. november 2010 Devold sitt. Det som heter active. Det er i to lag med ull ytterst. Vår tiåring som påstår at all ull klør bor i devold sitt undertøy om vinteren. Og hos oss var det nærmere 30 minus en periode ifjor....
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 4. november 2010 #9 Skrevet 4. november 2010 Atopisk eksem, altså at huden får røde flekker der huden liksom nupper seg litt og blir tørr g gjerne sår om den ikke smøres. Bruker superundertøy underst, så fleece, og til slutt uteklær. 3 lag med klær, og aldri kalde :-)
Nagilimia Skrevet 4. november 2010 #10 Skrevet 4. november 2010 Det finnes mange barn som ikke tåler ull, og de klarer seg de også Jo, flere minus det er jo mindre sjangs er det jo for å bli våt. Her har poden "bare" vært ute i max. 10-15 min og vi har bomull innerst. Superundertøy er sikkert mye bedre. Poenget er bare at med bomull innerst, hjemmestrikka ulldress utenpå, og vinterdress utenpå der igjen så gikk det helt fint. Han ble ikke kald Synes det er værre med votter når det så kaldt og de ikke tåler ull.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå