bondeknøl Skrevet 4. november 2010 #1 Skrevet 4. november 2010 kommer den automatisk? og hvilken dato kommer den? jeg skal ha 660 i mnd, og har ikke sjekket om det har kommet inn noe siden august.. skal jeg ha fra den mnd jenta mi ble 1 år, eller fra august da hun begynte i barnehagen?
flypapir Skrevet 4. november 2010 #2 Skrevet 4. november 2010 Du skal ha den fra mnd etter at barnet fyller ett år dersom du har krav på den. Du må søke på eget skjema fra nav, den kommer ikke automatisk.
bondeknøl Skrevet 4. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 4. november 2010 Okei. at det går ann å være så treg.. skal ha for 4 mnd(5 med november) hva menes med dette da? Kontantstøtten er skattefri og utbetales en gang per måned. Kontantstøtte kan ikke etterbetales for mer enn tre måneder før den kalendermåneden du søker. håper da jeg får for det jeg har krav på!!
flypapir Skrevet 4. november 2010 #4 Skrevet 4. november 2010 Det betyr at du ikke betaler skatt av kontantstøtten, men får hele beløpet... Og du får nok ikke tilbakebetalt for alle mnd du har hatt krav på det, men for de tre siste. Man har selv ansvar for å følge med på slik, men skjønner jo at det er surt å gå glipp av penger man har hatt krav på.
lille sprelle Skrevet 4. november 2010 #5 Skrevet 4. november 2010 Du må søke. Får fra mnd etter 1-årsdagen til mnd etter barnehagestart. Har du deltidsplass i barnehage, kan du få noe da, men de regner oppholdstid ifht en "arbeidsuke", så det er ikke sikkert det blir noe særlig.
Raych Skrevet 4. november 2010 #6 Skrevet 4. november 2010 Du kan få kontantstøtte fra mnd etter at barnet fylte 1 år, men det er ditt eget ansvar å søke om dette. Du kommer nok ikke til å få etterbetalt for mer enn 3 mnd tilbake i tid fra det tidspunktet du søker. Dette på grunn av at det er ditt eget ansvar å søke om dette, og NAV har ingen plikt til å opplyse deg om dette.
ano`num *17.03.10* Skrevet 4. november 2010 #7 Skrevet 4. november 2010 Hos meg regnet de ikke timer etter arb.uken. De tok åpningstiden og ganget med antall dager for å finne antall timer med potensielt oppholdstid. At det overstiger det tillate antallet med timer (9timer pr dag) brydde de seg ikke om. Vi har kun 2 dager i uka. Altså; 40% plass og får 660kr i kontantstøtte.
Kortslutning Skrevet 5. november 2010 #8 Skrevet 5. november 2010 ano`num *17.03.10* Det er helt rikitg at man regner etter barnehagens åpningstid. Man får avtalt oppholdstid, og det vil si åpningstiden til barnehagen. Jeg har akkurat det sammen som deg, 60 % plass og får utbetalt 661 kr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå