Gå til innhold

Gran Canaria i mars

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Storfamilien skal på tur i mars, og vi vurderer Gran Canaria. Vi vil da være 6-8 voksne, og 4-5 barn i alderen 9 mnd - 4 år. Vi ønsker en avslappende ferie, med god mat og drikke. Strandliv og aktivisering av barna.

Vi er generelt ute etter "litt luksus" og en del av reisefølget er veldig lite glad i charteraktige steder (liker det autentiske og er veldig glad i god mat og vin). Det bør være basseng og kort avstand til havet (Strand) og kanskje ikke i hovedturiststrømmen (hvis dere skjønner).

Noen som kjenner til GC og kan gi tips om noe autentisk, lekkert og likevel familievennelig (kan kanskje ikke få alt ... ;-))? Kunne kanskje vært fint å leid et lite hus el siden vi er såpass mange?

Takk :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mogan er litt av det du søker.

Skrevet

Mogan slo meg også først, men tror også at Amadorres kan være noe for dere.

stille og rolig, men bare 20 min gange fra puerto rico.

Skrevet

Jeg bor på GC og kjenner derfor øya godt:)

Problemet for deres del er å kombinere ønskene deres med tidspunktet dere reiser på. Gran Canaria har mange "Uoppdagede" perler, men i Mars må man til sørsiden av øya for å få fint vær, og det er også der dere finner resten av turistene.

Jeg vil derfor anbefale dere å leie bil perioden dere er her og belage dere på å røre litt på dere for å oppleve GC's fine steder, som gamledelen i hovedstaden Las Palmas, fjelllandsbyer, shopping og gode restauranter.

På denne delen av året bør man bo på strekningen Arguineguin-Patalavaca-Puerto Rico-Amadores-Puerto Mogan.

Styr unna Playa del Ingles-Masplomas-Meloneras-Bahia Feliz og Las Palmas værmessig. Det blåser mye og er mer overskyet i disse områdene.

Meloneras er et nyere og mer lukseriøst område, hvor du finner en annen type turisme enn i feks Puerto Rico.Her finner du luksusresorter, restauranter med nydelig mat og eksklusive butikker.

Puerto Rico er forøvrig den store verstingen med de mest harry turismene.

Puerto de Mogan er å foretrekke av mange, med sine kanaler og småbåthavn er den mye mer idyllisk å se til enn de andre typiske charterstedene. De har også en del gode restauranter.

Puerto Mogan ligger desverre også lengst unna alt det andre som er verdt å få med seg på øya. Motorveien er ikke bygd ut hit, og derfor er det kanskje litt dumt å ha dette som base om man ønsker å se litt mer.

Anfi del mar er et kjempefint timeshare-anlegg mellom Arguineguin og Puerto Rico. De har en nydelig hvis strand her, og en hel haug med bassenger. Man kan leie store leiligheter her på www.finn.no. Jeg tror jeg ville gått for det, og så heller hatt leiebil og brukt den mye. Avstandene på GC er korte og veiene er fine.

Ønsker dere og kunne gå ut å spise om kveldene er nok ikke anfi å anbefale, da restuarantene der er dyre men av dårlig standard. Da ville jeg heller valgt Meloneras og håpet på bra vær. Det er nært strand og ørken, det ser fint ut der, området er rent og pent, du ser få fulle ungdommer da det ikke er noe natteliv der og alt er veldig delikat.

Skrevet

Wow - supre svar!!! Takk :-) Når er temperaturene/været såpass at andre deler av øya går an da?

Skrevet

Mai-Oktober ca, alt etter som. Playa/Meloneras kan man strekke litt før og etter, her er bare problemer at det blåser mye, mens i Las Palmas er tempen fort 5 grader lavere enn i sør, så der kan det være direkte kaldt i vintermånedene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...