Gå til innhold

Gutt i rosa skjørt osv...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser på siden her om en mor som lar gutten gå i rosa skjørt i barnehagen. Her er ikke vi ennå, men fireåringen har så lyst til å begynne på ballett.

Skal sies at han har to eldre søstre som danser ballett og han synes det ser så gøy ut.

Vel, det trengs vel mannlige ballettdansere også?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser ikke noe galt i at gutten din kan få danse ballett :) Kjempe artig at han intr. for dans da!

Bare tenk hvor stolt du blir første gang han har oppvisning med Svanesjøen ;)

Skrevet

Han skal få lov. Er meldt på fra nyåret. Enn så lenge eneste gutt i klassen, men det kan jo hende han får med noen kompiser fra barnehagen:)

Måtte bare trekke litt på smilebåndet av denne rosa gutten i barnehagen. Jeg synes jeg ser min lille gutt i sine sorte "flaggermusantisklisokker" i dette havet av rosa prinsesser:)

HI

Skrevet

Tipper han blir særs poppis blant jentene på kurset ;-) Hihi!

Skrevet

...vil bare minne om at det er foreldre og de voksne som skaper fordommer og mobbing ved å påpeke at noe er guttere eller jentete. Så ved å ikke la barna gjøre eller kle seg som de selv vil uavhengig av hva vi/samfunnet har bestemt er riktig eller ikke er vi med på å bygge opp under disse kjønnsrollene som vi vel egentlig er i mot...?

Så la gutter danse ballett og leke med dukker om det er det de

vil :-)

Skrevet

Jeg syns det er flott at gutter vil danse ballett. Og klart de kan gå i rosa!

Skjørt er kanskje litt rart, men egentlig: why not?

Min gutt på 6 er veldig glad i rosa, og han liker smykker, og å lage smykker med dine perler. Han er opptatt av klær også, og kan godt komme med råd angående klesstil og hva som passsr sammen osv.

Men han er også veldig "guttete" og liker ville slåsseleker, osv.

Vi gutten din Billy Elliott, hvis han ikke har sett den. han er kanskje litt liten, men da får han ihvertfall se at ballett er tøft.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...