Gå til innhold

mat (ala Tapas/koldtbord ) til barnedåp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

skal ha dåp og tenkte å lage maten selv.....Ønsker innspill på om det vi skal servere er ok.Vi skal ha det hjemme, og har ikke noe hjelp, så det meste må kunne forbredes før (helst dagen før eller tidligere).

Håper på masse gode ideer :-)

Spekemat

laks

Eggerøre

kjøttboller (hjemmelagede) i tomatsaus

scampi

røkelakslefser

karbonader m ertestuing (her tror jeg vi kjøper ferdige)

rundstykker

foccacia

flatbrød

aioli

tzatsiki

salat

Er det for lite, evt andre greie ting man kan lage

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo utvalg både med fisk og kjøtt, så jeg syns det høres bra ut. Om det blir nok eller ikke kommer jo an på hvor mye du har av hver og ikke hvor mange ting du har:-)

Hvis du likevel ønsker flere ting er feks dadler med bacon veldig enkelt å lage, det er bare å ha bacon rundt dadler og steke dem i ovnen til de ser ferdige ut. Høyt i ovnen på høy varme har jeg funnet ut at er lurt, jeg har også kjørt på grillen litt (men pass på at de ikke blir liggende for lenge).

Skrevet

syntes det høres bra ut, vi skal snart ha barnedåp å dette har vi tenkt å ha

spekemat

eggerøre

røkelaks

karbonader

kylling

roastbeef

reker

slikt hotell brød

salat

i vesla sin dåp hadde vi det samme pluss stek og folk virket veldig fornøyd, vi gadde rikelig med mat igjen. denne gangen kuttet vi ut stek siden vi blir en del mindre enn sist, vi kutter ogs en del ned på maten.

Skrevet

Når du skriver kylling , hva lager du da?

Skrevet

det blir kyllingstykker

vi kjøper helekyllinger å deler de, det er stor sukse blant våre familier hvertfall.

Gjest irismor
Skrevet

Synes det høres ut som om du har dekket det meste og at det blir mer enn nok mat :-)

Til kakene satte vi også frem et stort fruktfat, det ble ribbet på første runde. På fruktfatet hadde vi jordbær, druer (røde og grønne), kiwi, melon (vannmelon og galia) og norn rare frukter som gubben fant i den lokale grønnsaksbutikken :-)

Gjest irismor
Skrevet

Om du skal ha dåpen nå så kan du jo steke en tynnribbe og dele opp i passe stykker.

Skrevet

Dette pleier jeg å lage til koldtbord

Jeg pleier å steike en kalkunfilet dagen før koldtbordet og servere den kald med waldorfsalat til.

Hjemmelagde vårruller (lager dem på forhånd og fryser dem ned, like gode når de varmes i ovnen)

Kyllingklubber med sweetchillisaus (Sausen passer til vårrullene også)

roastbiff med rødløk

(hjemmelagde) Karbonader med hjemmelaget potetsalat

Røkelaks og spekemat med eggerøre

Godt brød

Vanlig salat

aioli og tzatsiki

Skrevet

hmm hjemmelagede vårruller hørtes godt ut. Har du en bra oppskrift?

:-)

Skrevet

hehe... nei jeg har ikke det. Jeg har en vietnamesisk venninne som lager dem til meg... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...