Gå til innhold

Hvordan ville du reagert om..

Anbefalte innlegg

Skrevet

en av dine nærmeste venner sa: " du kan ikke bli gravid med nr 2, før jeg er gravid med nr 1". Dette er da den samme vennina som endra dato på bryllupet for å få det før meg, og som forlovet seg ca en uke etter hun hørte vi skulle forlove oss.

Jeg vil ikke ha noen konkuranse, men føler virkelig hun konkurerer med meg. Jeg ble rett og slett litt paff "du kan ikke liksom".

Sa det til mannen min etterpå han foreslo vi skulle starte på nr 2 i trass :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig med mannen din.

Klart man blir gravid når det passer deg selv, og ikke når det passer din venninne best.

Spør henne neste gang; Hvorfor er dette så viktig for deg?

Skrevet

Jeg ville tenkt at det er på tide venninna mi blir voksen.

Skrevet

Da hadde jeg gitt klar beskjed om at vi starter å prøve på nummer to når jeg og mannen føler at vi vil det. Om du har blitt gravid elelr fått barn på den tiden eller ikke spiller ingen rolle. Vi lever vårt liv etter hvordan det passer for oss og ikke hvordan det passer for deg.

Merkelig venninne du har, høres slitsom ut å ha rundt seg

Skrevet

Jeg har heldigvis ikke så barnslige venner.

Gjest irismor
Skrevet

Hva gjør hun hvis du ringer og sier at du skal skilles ;-) Tar hun ut separasjon???

Seriøst en skrue løs den dama der ;-)

Jeg er enig med din mann.

Skrevet

Takk for svar, hun er vanligvis ikke så merklig. Men når det kommer til kæll, hus og barn så vil hun veldig gjerne at hun skal være "best".

Men ja, det var litt spesielt.

Skrevet

Merkelig dame. Hva gjør hun om du får tvillinger eller trillinger denne gangen? Hun virker sykt kontrollerende, er hun enebarn? Hun bør lære seg at alt ikke kan kontrolleres av henne. Neste gang hun legger ting i uka før du har planlagt en ting så forandrer du datoen enda lengre fram.....hehe, eller bare sir det til henne for å se hva hun sier.....

Skrevet

Dere hopper rett inn i prøvingen på nummer to og ringer henne midt i akten for å fortelle hva dere planlegger :P

Neida, men høres virkelig ut som hun trenger å få en virkelighetssjekk.

Skrevet

D atror jeg at jeg ville ledd høyt å sagt "du er morsom du" :)

Seriøst, det der høres meget spesielt ut! Nesten litt psykiatrisk

Skrevet

Jeg holder med mannen din. ;)

Jeg har også en slik venninne, men jeg har gitt klar beskjed om at jeg på ingen måte kommer til å legge opp livet til mannen min og meg etter hennes ønsker og lyster i så måte. Som kommentar fikk jeg da at "hun var så lei av å alltid være sist" (vi giftet oss året før de, og nå venter vi vårt første barn), men akkurat det er meg revnende likegyldig, hun får værsågod bli voksen og se at hun ikke kan legge opp livet sitt som en konkurranse. Mannen min og jeg har gjort ting slik det føles naturlig og riktig for oss, det er vårt liv og opp til oss å gjøre det beste for oss. Hva omgivelsene måtte mene bryr meg overhodet ikke, ihvertfall ikke med slike ting...

Skrevet

Høres ut som venninna di er både sjalu og misunnelig på deg. Det er ikke gode følelser som dessverre ikke er lett å kontrollere.

Jeg ville heller snakket med henne om det. Trekk fram det du liker ved henne, hvorfor hun er din venninne osv. Så går det kanskje an å si noe slikt som at familieliv og barnefødsler ikke er en konkurranse, men en velsignelse uansett for hvem og når det skjer.

Skrevet

Er du voksen? Hvis du er det, hvorfor har du vennskap med barn?

Mulig at denne personen trenger psykisk hjelp. Dette er patetisk oppførsel for noen som helst under 5 år gammel.

Skrevet

Jeg er 22 og hun er 25. Tror også at det er litt sårt for hun, at jeg er yngre og "har gjort mer".

Skrevet

Du spør i hovedinnlegget ditt om hvordan ville du reagert dersom venninnen min sa dette til meg. Svar: Jeg ville ledd til jeg tisset på meg! INGEN skal fortelle meg hva jeg skal/ikke skal, langt mindre en forkvakla venninne.

Enig med mannen din jeg også: Kjør på!!

Skrevet

Hun kan da umulig være moden nok til å få barn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...