Anonym bruker Skrevet 4. november 2010 #1 Skrevet 4. november 2010 Sukk. Jeg sliter, som dere forstår, med å finne motivasjonen. Til ALT! Kroppen min, huset, ungene, tiltakslysten....ingenting får den oppemerksomheten og innsatsen det fortjener. Og jeg begynner virkelig å få nok. Feit har jeg blitt. Overhodet ikke trent lenger heller. ILLE! Huset ser ut som et ras (jada, det ser bra ut på overflaten, og er jo reint..men hvis man ser etter i skuffer og skap, så er det et salig kaos overalt!!!) Ungene klarer seg langt mer selv enn jeg egentlig syns er ok. (De tegner, ser på tv, klipper/limer osv mens jeg sitter slapp på sofa'n) .... for ikke å snakke om mannen. Haha. Stakkars mann, han gir og gir (massasje, henter ting til meg, ordner ting, oppussing, matlaging, unger osv osv) men får omtrent INGENTING tilbake. Jeg orker rett og slett ikke! Uansett hvor hardt jeg iblant skulle ønske, så KLARER jeg ikke å mobilisere nok energi til å få det gjennomført. Nå nettopp, f.eks., ryddet jeg i noen papirbunker under/oppå salongbordet, før jeg ble helt kaputt og slang meg nedpå. Hadde egentlig utrolig lyst til å ta tak i et av kjøkkenskapene også- rydde og kaste litt der, så det blir mer oversiktlig og praktisk. Men neida. Får helt spader av tanken. JEG HAR BLITT EN LAT, FEIT DUST SOM IKKE LENGER GJØR ANNET ENN Å SITTE PÅ DEN BREIE RÆVVA MI OG SPISE DRITTMAT OG SE PÅ SKJERMEN! Vet ikke hva jeg vil med dette. Å klage hjelper ingenting- det eneste som hjelper er å gjøre noe med det. Jeg VET! Men har aldri før vært som dette. Har alltid hatt masse energi til å gjøre det jeg vil. Og har alltid før vært trent og passelig slank. Kjenner ikke igjen meg selv oppi dette, og finner visst ikke veien ut heller...
Anonym bruker Skrevet 4. november 2010 #2 Skrevet 4. november 2010 hehehehe.Been there done that:-P Det letteste er små steg:-) Start med en ting,og drit i det andre. Feks- rydd ett rom.Ta det enkleste for da blir du motivert for neste og det baller på seg. Ang trening og mat, finn på noe gøy feks dans.Kjøp en dansematte og lek med ungene. Lag sunn mat sammen med barna. Det er stas vettu
Anonym bruker Skrevet 4. november 2010 #3 Skrevet 4. november 2010 Man klarer det man må. Er ikke slik at jeg gleder meg til å vaske huset, eller gå flere km til jobb. Men det må gjøres uansett. Jeg lager avtaler med meg selv: Vask hele huset på fredager. Slapp av på lørdager. Finn en aktivitet med ungene på søndager. Slappe av og egentid tar jeg når ungene er i seng. Kanskje du bør komme deg mer ut av hjemmet?
Anonym bruker Skrevet 4. november 2010 #4 Skrevet 4. november 2010 Den er iallefall ikke her, jeg er sykemeldt så det er min unnskyldning... mine råd: -Sett deg en dagsplan eks gå en kort tur, rydde i det skapet, leke 15 min med barna, ha en samtale med din mann... - Hold avtaler med deg selv. - Skru av pc`en og tven for så å bare sette deg i sofaen sitt til du blir rastløs. -Meld deg på grete rohde, vektklubben eller noe lignende hvis dere har råd. Hvis ikke, søk opp og lag deg en sunn ukesplan for mat. - Tren på senter eller hjemme, MEN skal du trene så må du bestemme deg for at du skal holde avtalene du lager med deg selv. - Tenk positive tanker. ( ja, det funker faktsik) Til slutt, ikke se på veien, men på målet. Da blir det faktisk lettere...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå