Anonym bruker Skrevet 4. november 2010 #1 Skrevet 4. november 2010 Og da tenker jeg på det standard vaksineprogrammet som er satt opp for babyer og småbarn. Følger dere det blindt uten å stille spørsmål?
Anonym bruker Skrevet 4. november 2010 #2 Skrevet 4. november 2010 Vi følger det ja, men ikke "blindt uten å stille spørsmål". Har lest en del om temaet på seriøse steder, og vi er ikke i tvil om at det er det rette for våre barn
Anonym bruker Skrevet 4. november 2010 #3 Skrevet 4. november 2010 Ja, vi har vaksinert alle våre barn etter programmet. Selvfølgelig har vi vurdert fordeler og ulemper. Vi har tatt et informert valg, ikke bare på individnivå, men også på samfunnsnivå.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2010 #4 Skrevet 4. november 2010 Selvfølgelig! Men er ikke ukritiske, føler jeg er godt opplyst og velger følge anbefalingene som blir gitt.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2010 #5 Skrevet 4. november 2010 Nei. Har hatt uønsket reaksjoner, og sykdom. Tar nå kun hib-vaksinen.
Willy Wonka Skrevet 4. november 2010 #6 Skrevet 4. november 2010 Ja, vaksinerer. Men har også satt meg inn i dette - så derfor vaksinerer jeg! Skal i dag forresten med gutten på 5 mnd...
Anonym bruker Skrevet 4. november 2010 #7 Skrevet 4. november 2010 Ja men ikke blindt uten å stille spørsmål.. Ved evt nestemann skal vi nok gi vaksiner, men vi skal vente med vaksinene til babyen nærmer seg året, for da er de visst litt mer mottakelige og blir ikke så dårlige.. Etter hva jeg har hørt da, så skal selvsagt sjekkes mer opp i, om det blir aktuelt..
Anonym bruker Skrevet 4. november 2010 #8 Skrevet 4. november 2010 Selvfølgelig. Noe annet ville være uansvarlig. Vi setter ikke barnas helse på spill.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2010 #9 Skrevet 4. november 2010 Jeg har ikke noe faglig grunnlag for å overprøve de klare anbefalingene som gis av helsemyndighetene.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2010 #10 Skrevet 4. november 2010 Jeg setter heller ikke barnas helse i fare, vaksinerer derfor ikke. Startet opp med vaksiner, men ble anbefalt av allergilege å slutte.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2010 #11 Skrevet 4. november 2010 De fleste som motsetter seg vaksinering av barn, setter faktisk deres helse på fare, om det ikke påviselig er slik at akkurat dine barn vil reagere allergisk på det (da må likevel allergiproblemene veies opp mot de problemene manglende vaksine i sin tur kan forårsake). Egentlig synes jeg ikke det burde være opp til foreldrene i det hele tatt.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2010 #12 Skrevet 4. november 2010 Min sønn har hatt guillian barret de kan ikke si sikkert om det er vaksine, men det kommer fra virus. Fikk vaksine nekt. Mener du at vi skal forsette med vaksiner for at andre ikke skal bli syke??
Anonym bruker Skrevet 4. november 2010 #13 Skrevet 4. november 2010 Nei, jeg har allerede skrevet det motsatte, at man selvsagt skal la være hvis skadevirkningene av vaksinen vurderes som større enn nytteverdien. Men det gjelder for svært få personer.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2010 #14 Skrevet 4. november 2010 Jeg har svart HI lenger oppe her. Vi følger det vanlige vaksinasjonsprogrammet. Ene barnet vårt kunne ikke ta svineinfluensa vaksinen i fjor fordi han har eggallergi. I tillegg har han astma så han var i risikogruppen. Vi tok senvsagt ikke denne vaksinen på ham, men er sjekeglad for alle "friske" som tok den slik at smittepresset på han ble mindre Det er jo sånn vi må tenke vi som har barn som av ulike årsaker ikke tåler de ulike vaksinene. Da er det iallefall viktig for våre barn at andre tar disse vaksinene slik at våre utsatte barn ikke blir smittet Fatter ikke at det er vanskelig å forstå
Anonym bruker Skrevet 4. november 2010 #15 Skrevet 4. november 2010 Signerer 09:55. Kan ikke ta mmr heller dere da? Den er vel også dyrket på egg?
Anonym bruker Skrevet 4. november 2010 #17 Skrevet 4. november 2010 Så klart ikke. Tenker først og fremst på mitt barn. Nå jeg har lest innholdet i disse vaksinene og hvilke bivirkninger det kan gi oppover i livet så er jeg ikke i tvil om at jeg tar et riktig valg. Men jeg skjønner jo at mange vaksineres slik som fhi driver med skremselspropaganda.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2010 #18 Skrevet 4. november 2010 FHI driver ikke med "skremselspropaganda", men med saklig opplysning på grunnlag av faglige fakta.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2010 #19 Skrevet 4. november 2010 Huff:( Er han gammel? Har aldri hørt om barn som har hatt Guillien Barret.... Gikk det bra? Forøvrig følger mine barn det standard vaksineprogrammet. Aldri noen i familien som har hatt reaksjoner på noe...
Anonym bruker Skrevet 4. november 2010 #20 Skrevet 4. november 2010 Jeg synes det er forferdelig (faktisk) at folk med friske barn lar være å vaksinere. Det utsetter andre barn som ikke tåler vaksiner (som skrevet over her) for betydelig risiko. Man sier vel at 95% av befolkningen må være vaksinert for at sykdommene man vaksinerer mot ikke skal dukke opp. Polio er jo utryddet fra den industrialiserte verden pga vaksinering, og jeg tror folk generelt sett lever så gode liv at de rett og slett ikke klarer å se at disse sykdommene med letthet kan komme tilbake dersom vi som befolkning plutselig sluttet å vaksinere. Hva med de som ikke er vakinsert, som senere drar til land der disse sykdommene florerer? Hva da? Hva om barnet da blir sykt? Tenker man angrer ørlitt på at man ikke vaksinerte da, ja! Tenker først og fremst på ditt barn? En utrolig egoistisk holdning! Dra til et land der barn ikke vaksineres slik som her i landet og se hvilke lidelser de må igjennom, så kanskje du endrer mening! Helt ufattlig holdning!
Anonym bruker Skrevet 4. november 2010 #21 Skrevet 4. november 2010 Selvfølgelig gjør vi det. Vi får støtte av faglige fakta, ikke hysteri fra puppemodeller (Jenny McCarthy).
Anonym bruker Skrevet 4. november 2010 #22 Skrevet 4. november 2010 Ikke mine barn. Giftstoffer, formalin, celler fra aborterte fostre og kvikksølv har ingenting i deres kropper å gjøre.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2010 #23 Skrevet 4. november 2010 Ja, vi følger standard vaksineprogrammet, og det ganske blindt uten å stille spm. Selvsagt ville jeg undersøket ting hvis det kom "nye" vaksiner, men de som er i programmet nå synes jeg er trygge nok for mine barn.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2010 #24 Skrevet 4. november 2010 Sønnen min som fikk Guillian Barret går det bra med i dag. Dette skjedde da han var 2 år, er nå snart 5. Men, forsatt på opptrening. Hadde du møtt han i dag hadde du nok ikke reagert på noe hos han, men han trenger forsatt å trene opp finmusklaturen. Veien hit har vært lang. Han slapp unna koma tilstand som ikke er uvanlig, og godt er det.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2010 #25 Skrevet 4. november 2010 Selvsagt vaksinerer vi, men har jo satt meg inn i det først!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå