Nummer 2??? Skrevet 4. november 2010 #1 Skrevet 4. november 2010 Jeg mener å huske at jeg hadde i uke 38-39-40 men første. Nå er jeg i uke 38, skal på kontroll i dag, så er ikke neste kontroll før i uke 40. Er ikke det litt feil?
Gulljentene Skrevet 4. november 2010 #2 Skrevet 4. november 2010 Det kommer an på jm's kapasitet pluss hvor "normalt" svangerskap man har tror jeg. Her var jeg på kontroll på mandag 1. nov, skal tilbake 17. nov, så 2. des. Har termin 5.12. Men jeg er jo nærmest "premiekua" til jordmora virker det som, siden jeg er så uforskammet frisk og rask
bassegutten Skrevet 4. november 2010 #3 Skrevet 4. november 2010 Jeg var hos JM 36+3, så til legen i går-38+2, er satt opp hos JM igjenn den 11. -39uker da. DEt er i hvertfall mitt oppsett til nå
Puppemamma Skrevet 4. november 2010 #4 Skrevet 4. november 2010 jeg var på kontroll nå på tirsdag, skal til jordmor tirsdag 9'ende og til lege igjen 26 nov. termin 4 des. syns det er litt rart at det skal være så lenge mellom 9ende og 26 egentlig men..
mamma 2006 & 2010 :) Skrevet 4. november 2010 #5 Skrevet 4. november 2010 her er det akkurat to uker mellom timene, med mindre det skjer noe, i tilfelle har jeg mob nr til jordmora mi. har neste time om en uke,den 10. etter det er det ikke satt opp noe, men håper jeg slipper mer
magica fra tryll Skrevet 4. november 2010 #6 Skrevet 4. november 2010 Tror "standard" er annenhver uke fra uke 32:) -Om det ikke er noe spesielt liksom...
mamma til lillingen Skrevet 4. november 2010 #7 Skrevet 4. november 2010 Her skal man hver uke fra uke 36. De følger de "gamle reglene" for de får det ikke til å gå opp om de skal ha annenhver uke. Skjønte ikke helt akkurat det, men foretrekker å ha et par ekstra enn et par for lite. Vanligvis er det jm i uke 35, lege i uke 36, også resten av kontrollene hos jm i resten av ukene. Men kanskje dette bare gjelder for førstegangs.
tine0810 Skrevet 4. november 2010 #8 Skrevet 4. november 2010 Samme med meg.....uke 38 og 40 og 41 hvis jeg kommer så langt....
Halaine89 Skrevet 4. november 2010 #9 Skrevet 4. november 2010 Jeg er 34 uker på vei, og var hos fastlegen i går - hun sa at den nest siste måneden skal man helst ha kontroller annenhver uke, mens den siste måneden var det vanlig med en kontroll i uka, så neste gang jeg skal dit, skal vi sette opp resten av timene mine gjennom svangerskapet
Plutten ~Fødeklar~ Skrevet 4. november 2010 #10 Skrevet 4. november 2010 Her skal jeg til kontroll annenhver uke fra uke 36 (er 34 nå), og til kontroll hver uke først etter uke 40.. Det høres jo ut som om det er litt forskjell fra sted til sted med rutiner osv.
Tander Skrevet 4. november 2010 #11 Skrevet 4. november 2010 Jeg går nå nesten 1-2 ganger i uka... Er i uke 35 nå! Er hos jordmor i lillestrøm , ahus og fastlegen. Så det blir noen kontroller... -UL og vekstestimering på ahus (og emblasamtaler) -Samtaler og div hos jordmor i lillestrøm (blodtrykk, urin og hjertelyd ) og de vanlige prøvene hos fastlegen (samme som hos jordmor uten de gode samtalene Jeg har jo en litt tøff bakgrunn med de to andre barna mine så derfor får jeg ekstra oppfølging. Har aldri følt meg tryggere.
Mon tro.. Skrevet 4. november 2010 #12 Skrevet 4. november 2010 Hei!! Tror det er så forskjellig... Jeg var i uke 35, men hun sa at alt så fint ut, så det var ikke vits i å komme før uke 37, så tror det varierer veldig. Det er jo bare å ta en ekstra tlf til JM og høre De klarer alltid å skvise deg inn hvis du er bekymret:) Lykke til!
minnimus83 Skrevet 4. november 2010 #13 Skrevet 4. november 2010 eg var på kontroll hos jm onsdag 27 oktober, og skal ikje tilbake før fredag 26 november har termin 3 des skal til kontroll hos legen på tirsdag, den 9. nov eg syns det er litt lite hos jordmor den siste mnd men det er nå så. er i uke 36 nå 37 på tirsdag\onsdag
MMM<3 Skrevet 4. november 2010 #14 Skrevet 4. november 2010 Sist jeg var på kontroll var 15. oktober, da var jeg i uke 32 og har ny time 17. november med termin 10. desember... Tidligere i svangerskapet har jeg bare vært hos JM 1 gang og legen 2 ganger, pluss en UL.. Har ikke fått no særlig oppfølging, men har vært frisk og rask gjennom hele svangerskapet og føler jeg ikke har trengt noe mer heller... Selv om jeg er førstegangs. Så det er nok ganske forskjell fra sted til sted og hvilken form man eventuelt er i og hva man selv føler man trenger
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå