gulda Skrevet 4. november 2010 #1 Skrevet 4. november 2010 Er alt for tidlig! All julestemning vil være brukt opp lenge før den store dagen! Men jobber litt med en koselig julekalender til lillegutt. Og så er han såpass stor nå at han faktisk plutselig utbryter: "Jeg gleder meg til jul!". Kom over noen perfekte ting til foreldrene mine, så måtte bare slå til, så i gang med julegavene til og med! Og så er det jo jul over alt i butikkene. Ikke så ekstremt, men er jo marsipan, kallendere, de selger julepynt, og noen plasser har juletrærne kommet opp allerede. Og går sykemeldt akkurat nå, så jul er liksom et stort høydepunkt frem i der.. Alt i alt så klarer jeg ikke la være p glede meg til det blir desember, og jeg kan få lov til å begynne med de koselige forberedelsene for fullt. (Må nevnes at jeg alltid har vært et skikkelig jule-menneske. Elsker høytider og elsker å gjøre noe spesielt for at det skal skille seg fra hverdagen..)
mamma til lillingen Skrevet 4. november 2010 #2 Skrevet 4. november 2010 Det er vel ikke noe å huffe for! Jeg eeeeelsker jula, og i år blir det ekstra stas med en liten i hus. Har termin 1. des, så alt av julevask og julepynt skal være på plass innen da. Kommer kanskje til å være litt lei når jula først kommer? Det er mye å styre med fram til da, kanskje du kan legge opp en plan, for å strekke ut tiden litt. Om du skal bake, kan du ta det en uke. Og kanskje pakke gaver en uke, og så er det julevask, handle inn mat og snacks, og pynte litt. Evt sortere julepynten, så slipper man å sitte med knuste julekuler man glemte å kaste i fjor, eller en lysslynge som ikke virker. Og synes du julegaveshoppingen går for raskt, kan du jo prøve å lage noen gaver selv, det blir mer personlig, og tar litt mer tid enn å dra visaen.
:o) :o) :o) Skrevet 4. november 2010 #3 Skrevet 4. november 2010 Hehe.. Jeg har hatt julestemning i flere uker nå! Eeelsker julen, men så for meg at denne julen bare ble stress. Har termin 6. januar, og sliter veldig med bekkenløsning, var derfor redd for at julehandelen bare ville bli stress, og julevask og pynting av huset ville bli et mareritt! Men så fant ut at jeg bare måtte komme i gang med litt juleforberedelser nå som jeg enda klarer å gå skikkelig. Så er nesten ferdig med alle julegavene, og julekalenderen til småen er også så og si i boks. Har planer om å bake endel denne mnd, og få vasket ekstra godt i alle rom (bak/inni skap og skuffer, vegger, tak o.l, hvis bekkenet tilsier at jeg kan klare det). Om jeg ikke klarer å vaske ned huset denne julen får det bare være sånn.. Tar ikke det SÅ nøye. Uansett, med så mye foreberedelser og tanker om hva som skal gjøres klart til jul, er det vanskelig å holde julestemningen vekke! (Var like før jeg satt på litt julemusikk for noen uker siden, men klarte å holde meg! Hehe...) Har planer om å spare litt forberedelser til desember også, så jeg ikke mister helt gnisten til julen virkelig er her. Julekalenderen skal ikke pakkes inn før helgen før den skal åpnes. Pepperkaker, pepperkakehus og kakemenn skal bakes i desemer, og julegavene skal ikke pakkes inn før. All julepynte kommer også opp i løpet av desember, ikke før! Bare håper jeg klarer å holde på julestemningen. Tror det skal gå greit:)
Fleur Delacour Skrevet 4. november 2010 #4 Skrevet 4. november 2010 Hahaha, eg fekk julestemning når sommaren bikka over til haust! Eg har allereie byrja å lage til julepresangar, skal laga masse sjølv så skal bruka november på det - så kan eg baka og kosa meg i desember! Har eit håp om å vera ferdig med julegåvene før 1. desember, for eg hater å gå i butikkar når det er masse folk der...og i førjulstida er det jo stint! Enkelte julegåver skal inneholda spiselige ting, og då skal eg laga dei så seint som mogleg så dei er "ferske" når gåvene blir opna. Karamellar og denslags.
Ella78 m/ A&M Skrevet 4. november 2010 #5 Skrevet 4. november 2010 Hihihi, jeg elsker også jul!!! Som deg er jeg sykemeldt, og kommer til å være det ut svangerskapet sannsynligvis, så det er deilig å ha jula midt inni der som et lyspunkt og noe annet å fokusere på enn hvor lang ventetida på babyen er.... Hehe... Så jeg har handlet noen få julegaver, laget julevideoliste på youtube, planlegger julekortet av småen og i det hele tatt... Jeg gleder meg sinnsykt til jul!
juliea med pike 07.03.11 <3 Skrevet 4. november 2010 #6 Skrevet 4. november 2010 ååå JUL!deilig, jeg har full julestemning, og har allerede unnagjort en julverksted med venninner og famile. Da fikk jeg laget noen søte kremmerhus jeg tenkte å putte noe godt oppi å gi som ekstragaver til familien. Har også begynt med litt julegaver, skrevet liste osv.. Hehe.. Jeg har eksamen fra 25 nov - 15 desember, så får neppe gjort mye i den perioden så godt å få begynt litt. Kommer vel ikke igang for fullt før etter eksamner er vel overstått. Deilig med førjulstid, så juletid, så nyttårstid så babytid <3
Ziz Skrevet 4. november 2010 #7 Skrevet 4. november 2010 Jeg elsker julen Men i år gruer jeg faktisk litt. Jeg er så barnslig at jeg gruer meg til å ikke feire julen i stuen til mamma Samboer og jeg har feiret hver for oss i 7 år, men nå når vi får barn må vi jo feire i sammen. For å ikke lage krig i heimen så har jeg invitert begge sider til oss i julen, og det blir 13 stk og en nyfødt :S Det vil bli mye mas er jeg redd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå