nurket* Skrevet 4. november 2010 #1 Skrevet 4. november 2010 Lurer på om det er noen som er advokat her inne. Trenger et lite råd vedrørende arbeidsplassen min. Litt frekt å spørre kanskje, men vurderer om jeg må sette en advokat på saken og trenger desperat råd. Tusen takk !!
tante grusom master of law Skrevet 4. november 2010 #2 Skrevet 4. november 2010 Jeg er jurist, men ikke så flink på arbeidsrett. Men hvis det dreier seg om problem med arbeidsgiver eller lignende så kan du kontakte arbeidstilsynet. De som jobber der er utrolig flinke og hjelpsomme.
nurket* Skrevet 4. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 4. november 2010 Tusen takk for svar Har vært i kontakt med arbeidstilsynet og de rådet meg til å ta kontakt med advokat. Men først trenger jeg egentlig bare svar på et generelt spørsmål. Kort fortalt har min arbeidsgiver endret mine arbeidsoppgaver så mye at det ikke er mulighet for meg å gå tilbake etter permisjonen. De er villige til å gi meg en sluttpakke, men vi blir ikke enige og jeg ønsker at kommunikasjonen mellom oss skal foregå skriftelig, men de vil ta det på telefon. Det de gjør ligger veldig på kanten av hva som er lov og derfor ønsker jeg ting skriftelig. Kan jeg kreve dette ?
lille sprelle Skrevet 4. november 2010 #4 Skrevet 4. november 2010 Kontakt arbeidstilsynet eller din fagforening.
lille sprelle Skrevet 4. november 2010 #5 Skrevet 4. november 2010 selvsagt kan du kreve en slik kommunikasjon skriftlig. Dersom det har låst seg helt, er det eneste vei å gå uten ev. å ha møte med tillitsvalgt (kan være advokat) tilstede. Alternativt er at referat fra møte skal godkjennes av både deg og arbeidsgiver, men anbefaler sterkt at du bruker "fullmektig". Kan være hvem som helst, men må jo være en som du stoler på og som kan bistå deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå