Gå til innhold

ÆSJ! Ødela jeg alt nå????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var hos jordmor på tirsdag. Er 32 uker på vei og hun fant 3+ på glukose i urinen. Skal derfor til legen min idag for ny sjekk. Tok urinprøve når jeg sto opp, og skal da møte fastende til legen i formiddag. MEN så klarte jeg å glemme meg og drakk 2 slurker med juice imorges.... Har jeg da ødelagt det med å komme fastende? Fra jeg tok juicen til legetimen er det 3,5 timer...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det tror jeg nok du har. Men du kan jo ringe legekontoret så snart de åpner-

Skrevet

Idiotisk å ha legetimen så sent når du skal ta en fastene prøve, så du skal sitte gravid å sulte halve dagen.

Skrevet

Du skal vel strengt tatt ikke drikke juice i det heletatt?

Ei heller spise frukt.

Det fikk jeg beskjed om da jeg også hadde 3+.

Skrevet

Jordmor mente at det kanskje var et engangstilfelle, siden jeg aldri har hatt sukker i urinen før. Og kvelden før jeg var hos jordmor spiste jeg litt sjokolade og drakk saft rett før jeg la meg. Så kanskje var det årsaken til at det slo ut...

Men jeg hadde bestilt legetime for lenge siden og jordmor og jeg ble da enige om at jeg skal møte fastende til denne for å dobbeltsjekke blodsukkeret. Derfor har jeg ikke fått noen retningslinjer i forhold til kosthold foreløpig....

Men jeg må jo bare si ifra til legen at jeg har drukket juice i dag. Skal uansett ikke ta glukosebelastning idag, for det gjør ikke de på det legekontoret, så da får jeg vel en henvisning til sykehuset hvis det er sukker i dagens urinprøve også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...