Gå til innhold

Når barnet spyr på natta...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir barnet alltid hjemme dagen etter da?

Inatt kastet ene barnet opp. Han hostet og hostet og kastet til slutt opp. Etter det hostet han ikke mer før litt imorges, og kastet ikke mer opp heller.

Jeg valgte å ha barnet hjemme fra bhg, men samboeren ville sende barnet i bhg siden det er tydelig at barnet ikke er sykt.

Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er oppkast, og ikke bare slim som kom i forbindelse med hostinga, skal barnet selvfølgelig være hjemme! Ved oppkast skal barnet være hjemme i 42 timer etter siste spy-runde før det sendes tilbake i barnehagen!!!

Skrevet

2 døgn = 48 timer

Jeg mener at det må vises skjønn. På meg virker det som om barnet spydde pga. hoste / slim. Jeg ville da vurdert å sende barnet i barnehage.

Mitt ene barn hostet og kastet opp i barnehagen. Siden jeg var ferdig på jobb hentet jeg henne tidlig, De ansatte i barnehagen anså henne som frisk (bortsett fra forkjølelse), og sa hun bare kunne komme dagen etter.

Skrevet

Kommer jo veldig an på hvorfor han kastet opp :)

Har selv en jente som mest sannsynlig har astma som hoster store deler av natten og har gjort det siden hun var 6 mnd. Etter de verste hostekulene hoster hun til hun kaster opp. (stort sett bare slim, men av og til kan hun brekke seg så det kommer ordentlig oppkast også). Hun kan vi sende i barnehagen.

Men er det omgangssyke så må dere holde han hjemme så klart.

Skrevet

Hadde holdt barnet hjemme!

Selv om barnet kastet opp bare en gang i forbindelse med hoste og dermed er lite sannsynlig at det er noe smittsomt, så høres det jo ikke ut som barnet er helt i form. Har nok vært en slitsom natt for den lille også, så hadde definitivt holdt barnet hjemme en dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...