Julelita Skrevet 3. november 2010 #1 Skrevet 3. november 2010 Snuppa mi fyller snart sitt aller første år, og det må feires. Jeg tenker å lage en sånn liten kake som bare hun kan kose seg med. Noen som har gjort dette før? Hvordan lagde dere den da? Er det mulig å lage vanlig bløtkake - altså en liten sukkerbunn, dynke den og dekke den med krem??? Små barn skal jo ikke ha så mye sukker, men litt sukker må man vel regne med i en bursdag, eller??? Skal invitere familie og venner med barn - så det blir skikkelig barnebursdag. 8 barn under 3 år - med foreldre. Vet ikke om jeg gleder meg eller gruer meg mest. Har tenkt å servere is (rundpinner) og gele i glass (plast) til barna. Har også tenkt på noe som blir mer mat, feks pølser. Kan man servere det til så små barn? Er annen "mat" mer barnevennlig? Vil så gjerne arrangere en flott dag for jenta mi. Setter pris på inspill.
Fire småtroll Skrevet 4. november 2010 #2 Skrevet 4. november 2010 Hvis det blir 8 barn under 3 år tror jeg nesten jeg ville droppet ispinner, ser for meg at det kan bli en del drypping og gris gitt Nå har jeg eldre barn også da, så menyen er liksom fastsatt, det er noen ting man bare MÅ ha i bursdag i følge de eldste ungene så da blir det det til de minste også.. Da yngste som nå er 20 mnd fyllte 1 år hadde vi muffins med rosa glasur, sjokoladekake (langpanne), boller og bløtkake. Bursdagsbarnet selv var veldig fornøyd med en bolle og en muffins. Hadde selvfølgelig rosa prinsessetallerkner og servietter på bordet og 1 lys på kaka. Litt morsomt med egen liten kake da, blir sikkert morsomme bilder Tror jeg ville gjort akkurat som du foreslår, en liten sukkerbunn med litt krem på.
Julelita Skrevet 4. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 4. november 2010 Boller var en kjempegod ide, det kan jeg bake - og jeg har en kjempegod langpanneoppskrift. Har alltid hatt trøbbel med å få til gode muffins - synes mine blir så tørre.
lille sprelle Skrevet 4. november 2010 #4 Skrevet 4. november 2010 hadde droppet isen! Det blir noe ordentlig søl. Litt sukker hører med i bursdag! Pølser er "trygg" mat for både store og små. Enkel kakeoppskrift med suksess: Kjøp en tredelt kakebunn, krem, marsipanlokk (og sånn kliss til å skrive med), bringebærsyltetøy og banan. Et lag med banan (knust) og et lag med bringebærsyltetøy. Kremen bruker du for å få lokket til å skli på plass. Blir alltid borte hos oss! Gjærbakst er ev. et godt alternativ. Snuppis kan få en blåbær/sjokolademuffin (kjøpes hvor som helst) med et lys på til frokost!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå