NormaJean Skrevet 3. november 2010 #1 Skrevet 3. november 2010 Jeg har dummet meg ut! Jeg har sagt ja til å lage muffins med philadelphia smörkrem til bryllup og jeg får det f**** meg ikke til! Fatter ikke at det går ann å gjøre muffins feil liksom? Men det blir ikke ordentlig stekt, bare deigete! Tror det er ovnen som er litt off, har akkurat flyttet og ovnen her er gaaaaaaaaammmmel! Prøvde meg akkurat på denne berømte red velvet, det gikk i dass! (ikke syns jeg egentlig at den var noe spes god heller, oppskrytt kanskje?) Jeg leser bloggen din hele tiden, du får alt til å se så lett ut! Ser du har muffins for dummies på bloggen din, men spørsmålet er, kan jeg bytte ut melken med kefir? Jeg syns det er så godt med litt syrlig smak.... Tenker jeg må forsøke å kopiere bloggen din steg for steg, kanskje det da går...... Men hvordan kan jeg få muffins høyest mulig? Ekstra natron?
Villa Perlesukker Skrevet 4. november 2010 #2 Skrevet 4. november 2010 Her kommer litt eksperthjelp: Red velvet muffins til bryllup KAN du jo erstatte med andre gode smaker? Jeg ville valgt en vaniljemuffins, med kefir eller fløte og så fylt med frossen bringebær. Hvordan skal den dekoreres? For å få høyest mulig muffins skal du ikke tilsette noe bare ha litt ekstra oppi formen. 60 g tror jeg skal bli bra. Stek på NEDERSTE rille med lav varme. 160 grader. Slik tar de seg tid til å vokse store og du får dem høye. Når trenger du disse? Takk for at du følger bloggen
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 4. november 2010 #3 Skrevet 4. november 2010 Da må jeg bare spørre deg, Gulesider: Når Muffinsene er blitt høye og fine og ferdig stekt - hva gjør man for at de ikke skal "dette sammen"? Tar du de bare ut av ovnen og lar de avkjøle seg?
Villa Perlesukker Skrevet 4. november 2010 #4 Skrevet 4. november 2010 Hvis en muffins detter sammen så er den ikke stekt nok inni. Så skjer dette burde du sjekke hvor lenge den har vært i ovnen Jeg veier alltid mine muffins og setter ALLTID klokken slik at jeg VET. Men det er en hårfin grense mellom saftige muffins og for mye stekte...så jeg har bare tatt tiden og etterhvert funnet ut at på min ovn så er det akkurat 14 min ... Men nå har jeg faktisk begynt å lukte at de er ferdige... haha...
NormaJean Skrevet 4. november 2010 Forfatter #5 Skrevet 4. november 2010 Nå har jeg kjøpt nye former på åhlens..... Greia er at jeg skal ha dem oppi slike cupcake liners, så de må ha litt høyde på seg...... Men den smørkrem oppskirften du hadde på bloggen din for den stund siden, den med smøreost, er den med philadelphia? Nei, må nok bare la det stå til og lage i morgen. Kan man pynte muffinsen med smørkrem dagen før? Og ha dem i kjøleskapet over natten?
NormaJean Skrevet 4. november 2010 Forfatter #6 Skrevet 4. november 2010 Nå har jeg kjøpt nye former på åhlens..... Greia er at jeg skal ha dem oppi slike cupcake liners, så de må ha litt høyde på seg...... Men den smørkrem oppskirften du hadde på bloggen din for den stund siden, den med smøreost, er den med philadelphia? Nei, må nok bare la det stå til og lage i morgen. Kan man pynte muffinsen med smørkrem dagen før? Og ha dem i kjøleskapet over natten?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå