Gå til innhold

Trenger råd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et barn på 11 månder som enda har dagsamvær med sin far. Jeg ammer enda barnet så overnatting er ikke aktuelt enda, overnatting skal vi starte med når jeg er ferdig og amme og da skal vi begynne med en natt i noen månder, dette er blitt avgjort på meklingsmøte. Nå krever bf farskapstest pga at jeg er gått inn i et nytt forhold. Han har sagt at jeg ikke får penger hos han fram til han har tatt denne testen. men nå krever han å ha barnet på overnatting. Men kan han ha barnet på overnatting når vi ikke er blitt enig om det og når han nekter å betale fram til han har fått tatt denne testen. Fikk også beskjed om at det kom til å ta lang tid før jeg fikk penger hos han..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå til Nav og krev inn penger derifra. Da slipper du å bekymre deg over det, og om han ikke betaler opparbeider han seg gjeld.

Ang overnatting. Så tror ikke jeg han kan kreve overnatting før barnet er 1 år. Anbefalingene er 1,5 år har jeg hørt mange steder.

Men dere er nødt til å bli enig om overnatting før han kan ha det. Visst han bare gjør det, så anmeld han.

lykke til

Skrevet

Har levert inn papirer på nav. Vi har enda ikke blitt enig om det. overnatting skulle som sagt skje når jeg er ferdig å amme.. Men jeg ammer jo enda på natta.. men da mente at jeg at melk som han kunne varme.. Vi skulle begynne med en natt annenhver helg over noen måneder... Men har han krav og ha barnet på overnatting når han krever farskapstest??

Tusen takk...

Skrevet

Nå vet ikke jeg sikkert, men farskapstest og overnatting er vel to forskjellige ting. Familievernkontoret/ advokater har sagt til meg at alt samvær skal avtales mellom begge parter. Helst skriftlig. Tror ikke det er sammenheng mellom farskapstest og at han skal ha overnatting. Men overnatting har han krav på ( eller barnet har krav på overnatting hos far), i en progresjon.

Ikke lett med bf. Kjenner alt til det.

Skrevet

Men hvordan er det hvis jeg ikke føler meg trygg på at barnet skal overnatte der? pga av boforhold og helse til bf altså

Skrevet

om han har skrevet under på farskapspapirene ved fødsel så kan han jo ikke nekte og betale nå helt plutselig ( om han har betalt tidligere da) har dere en skriftlig avtale på bidrag? la nav ta seg av det, søk om bidrag igjennom de så vil han opparbeide seg gjeld om han ikke betaler. Dette henger jo ikke på greip i det hele tatt.. han tviler på at barnet er hans men han skal ha det på overnatting? hahaha, mye rare folk, er greit med en lite rød tråd i det man forlanger kanskje...

ikke gå med på noe du ikke føler deg trygg på og for all del ta vare på sms ol. han vil jo ikke få noe gjennomslag eller medhold i overnatting når han ikke selv tror han er far..

lykke til!!!! :)

Skrevet

Tusen takk for svar.. ja han har betalt tidligere.. Har tatt vare på alt av meldinger.. Tusen takk igjen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...