Gå til innhold

Barn og narkose, noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår må operers i armen etter et brudd som ikke gror som det skal.

Sikkert et rent rutineinngrep for mange, men her er mor nervøs. Man hører så mye rart om ting som kan gå galt, og som noen ganger gjør det:(

Noen som vet noe om riskiko forbundet med slike inngrep? Har ikke fått spurt legen, alt skjedde så fort og jenta vår var jo der hele tiden så det føltes ikke rett å lufte min bekymring når hun hørte det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har selv hatt narkose som barn, og jenta mi har hatt narkose. Jeg var en nervevrak når jenta mi skulle i narkose, var pga blindtarmbetennelse så jeg rakk ikke å forberede meg noe særlig. Det er alltid en risiko ved å legge folk i narkose, men det går jo stort sett alltid bra. Barnet mitt ble operert i Tyrkia, jeg så for meg den reklamen på tv hvor en diger bille går bak et røntgenbilde når jeg fikk beskjed om at hun måtte opereres. Men det gikk veldig fint. Hun var veldig dårlig etter narkosen, spydde og var helt elendig (sa selv at det var den verste dagen i hele hennes liv, og det var det nok), men dagen etter var hun nesten som før igjen.

Lykke til! :o)

Skrevet

Uff, det hørtes ikke noe særlig ut. Skjønner godt at du var et nervevrak i den situasjonen. Godt at alt gikk bra:)

Det er den lille risikoen som ligger og surrer i bakhodet mitt også, samt alt som kan skje med såret, infeksjoner, betennelser og slemme sykehusbakterier:(

Takk for svar!

Skrevet

narkose til jenta på 5,5 år gikk supert!! ikke en eneste tåre, ikke noe uvel, så vi har bare gode erfaringer.

Et tips: etter narkosen skal de sove lengst mulig, så ingen vits i å stryke og dulle når de ligger på oppvåkningen. Jeg leste faktisk avisa der ved senga, mens hun andre mora strøk og klappa si jente. Følte meg litt slem, men hun sov lenge, og hadde ikke noe ubehag.

Skrevet

Vil bare si at jeg skjønner akkurat hva du mener. Jenta mi på 3 1/2 skal fjerne mandler og slik snart og jeg tenker hele tiden på det og gruer meg veldig.....

Skrevet

Gutten vår ble hjerteoperert på rikshospitalet da han var 3 mnd. Hadde da på forhånd samtaler med både kirurg og anestesilege. Og det de fortalte var veldig beroligende. De kunne opplyse om at det er svært sjelden at noe går galt ved hjerteoperasjoner på barn, og dersom noe gikk galt, var det nesten alltid fordi hjertefeilen var veldig komplisert. Men selvsagt, det er alltid en liten sjanse for at ting kan gå galt, og 100 % garantier kan man aldri gi.

Uansett, legene hadde helt rett i sine antagelser - alt gikk fint med gutten vår. Og jeg er helt sikker på at det kommer til å gå bra med jenta deres. Kirurger er i dag stort sett veldig dyktige :)

Skrevet

Det finnes så mange små helter rundt omkring!

Takk for svar alle sammen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...