Anonym bruker Skrevet 3. november 2010 #1 Skrevet 3. november 2010 Hvordan går jeg frem? Har skrevet fem tusen ord nå, men har hele "planen" klar for handlingen og fått gode tilbakemeldinger på det lille manuskriptet jeg har hittil.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2010 #2 Skrevet 3. november 2010 Don't we all... Ta kontakt med flere forlag. Gjerne så mange som mulig. De vil antageligvis be deg sende det, og så tar det evigheter før du får tilbakemelding. Som regel vil de ha ferdigskrevet bok (men ikke nødvendigvis renskrevet, for det vil de hjelpe deg med) av folk som ikke har utgitte noe tidligere. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 3. november 2010 #3 Skrevet 3. november 2010 Skriv ferdig romanen og send den til flere forlag, så får du høre hva de sier.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2010 #5 Skrevet 3. november 2010 Tusen takk for svar. Men hvor mange ord må jeg ca. opp i? En 50.000? Rundt der? HI
Anonym bruker Skrevet 3. november 2010 #6 Skrevet 3. november 2010 Du vil skrive en roman og så spør du hvor mange ord du må skrive?! He, he...
Anonym bruker Skrevet 4. november 2010 #7 Skrevet 4. november 2010 En roman har vanligvis mellom 75.000 og 120.000 ord.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2010 #8 Skrevet 4. november 2010 Et bra salgstriks er å dø en dramatisk død rett før utgivelse. Da ligger du bare lavt i terrenget og lever fett i Brasil eller noe og lever på inntektene som din familie får overført.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2010 #9 Skrevet 4. november 2010 5000 ord er veldig lite. Skriv mykje lenger, og så kan du sende ut eit utkast. Debutantar vil ein gjerne lese heile utkastet til, altså eit ferdig 1.utkast.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2010 #10 Skrevet 4. november 2010 Hei, var det du som la ut en link med en innledning for noen dager siden? Jeg hadde ikke tid til å skrive tilbakemelding da (har det egentlig ikke nå heller), men vil si at du nok må jobbe en god del mer med dette. Jeg så at mange likte den, og det er jo et godt tegn. Men som språk- og litteraturkjenner, ser jeg at dette ikke holder mål. Foreløpig. Jobb videre med stoffet uansett. Vent med forlagskontakt til du har et helt romanutkast ferdig. Lykke til!
blond Skrevet 4. november 2010 #11 Skrevet 4. november 2010 Vel, du kan ikke se deg blind på antall ord. Har du noe å fortelle så gjør du det til du er ferdig. Skriv historien din ferdig og legg den bort noen måneder. Ta den fram igjen og les kritisk gjennom den, gjør endringer. Be noen som ikke kjenner deg personlig om å lese og kritisere, helst noen som leser mye og som kan litteratur. Før du sender til forlag er det nok lurt å ha hele produktet klart. Tviler på at de finner det interessant hvis det er halvferdig. Lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå