På`an igjen...har født... Skrevet 3. november 2010 #1 Skrevet 3. november 2010 Sønnen min fikk det forje uke å fikk det over hele kroppen. han hadde fått imasilin antibiotika pgs ingeksjon før men denne har han tatt før og hadde gått på den i over en uke før reaksjonen kom. Men kan det også være pga melk. Noen som har opplevd dette i forbindelse med melkeallergi?
3småtroll♥ Skrevet 3. november 2010 #2 Skrevet 3. november 2010 Ene snuppa her har hatt elveblest 3 ganger. Alle gangene har vært på vinteren og i veldig kaldt vær, så virker som det har en sammenheng.. Nå har hun melkeallergi også, men har ikke hatt det i den sammenheng. Veldig ofte så er det jo slik med elveblest at man ikke finner ut årsaken. Hva som trigger til utslettet er vanskelig å si i de fleste tilfellene faktisk. Behandle det med eurax og zyrtec:)
Fire småtroll Skrevet 3. november 2010 #3 Skrevet 3. november 2010 Jenta mi hadde en runde tidligere i høst, var helt dekket av "blemmer". Ringte lege for å spørre om vi kunne gi henne en allergitablett, men da de hørte hvor mye det var ville de se henne først så vi måtte inn til legen. I følge legen var det sjelden man fant årsaken til et sånt akutt anfall med elveblest, kunne være noe man har spist, noe man har vært i kontakt med eller noe man har pustet inn. De ville ikke prøve å finne årsaken engang med mindre det skjedde mange ganger... Jeg har selv elveblest og jeg reagerer på varme og fuktighet. Får elveblest på hele kroppen av f.eks en varm dusj, eller å trene så jeg blir varm og svett. Får også noen utbrudd helt ufroklarlig av og til, men går på allergitabletter hele året for å minske plagene.
gutt060606&jente010110 Skrevet 3. november 2010 #4 Skrevet 3. november 2010 sønnen min fik elveblest da han var ca 4-5 mnd...han fikk ei lita flaske med nan...bare litt etter han hadde fått denne flaska så kom dette, var skummelt å se på. var mest rundt munnen, ansikter, og gikk nedover på halsen og brystet. fikk i tillegg ekstrem diare og oppkast. han hadde melkeallergi!!vokste det av seg i sommer, litt over 4år da=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå