Gå til innhold

Gå i barnehage i morgen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

på tirsdag var snuppa på 1 hjemme fra barnehagen, gren mye natt til tirsdag. Var løs i magen og blek. I dag har hun bare hatt 1 bæsjebleie, litt løsere i magen enn vanlig, men ikke noe særlig. Litt blek og klengete i dag, men ellers grei i formen. Vet at reglene for diare osv er 48 timer etter siste gang, men hun har ikke hatt diare da....i barnehagen i morgen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ikke gjort det..

Skrevet

pga av regelen eller at du tror hun ikke er helt i form?

Skrevet

Hvis du e helt sikker på at ho ikke har hatt diare, eller har hatt feber idag ska du bare sende ho i bhg. Grunnen t 48t for diare og 24 for feber e at d e så smittsomt. I tillegg har barn som blir sendt for tidlig i bhg etter sykdom en lei tendens t å ikke bli ordentlig frisk, og blir ofte mer syk. Foreldrene ender som oftest opp med å måtte være hjemme flere dager med syke barn enn om de hadde hatt dem hjemme den ene dagen ekstra. Eg vet, eg e både styrer i bgh, og har to små gull selv. Har erfart selv å sende jenta for tidlig, og måtte være hjemme en uke med bronkitt. :/

Men e ho bare litt klengete, som du sier, e d bare å sende ho. :)

Skrevet

Var hun hjemme fra barnehagen i dag og, eller bare på tirsdag? Hvis hun har vært to dager hjemme ville jeg sett an natta - hvis hun sover bra og virker pigg i morgen tidlig så kan hun vel gå i barnehagen? Hvis hun ikke er i form i natt eller når dere står opp så er det vel best å holde henne hjemme. Umulig for meg å vurdere om hun er syk og smittefarlig, men husk på at hvis hun har redusert almenntilstand er hun også mye mer mottagelig for den smitten som finnes i barnehagen. Det kan hende du sparer dere for en ny runde sykdom ved å la henne komme helt i slaget igjen :-)

Skrevet

hun var hjemme tirsdag og onsdag;) Hun leker og er ellers som normalt, ser pittelitt blek ut, men ingenting feber eller noe. Vanskelig å vite avogtil...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...